Még a német autópályákon is inkább csak a hátulnézet adatik meg a versenyzésre vállalkozó autós társaknak

A kempteni Abt Sportsline tuningcég két igazi nagyvadat engedett ki az utakra. Legutóbbi munkáik az Audi RS6 „Johann Abt Signature Edition” és az RSQ8-R, előbbivel ünneplik a cég 125 éves fennállását. Azonban nem erre a két kocsira várunk igazán, hanem ezek módosított verziójára, amelyek január közepén lesznek elérhetők. A mutációk RS6-S és RSQ8-S névre hallgatnak, és természetesen nem csak abban különböznek a másik kettőtől, hogy a típusjelzésükben az utolsó betűt R-ről, S-re cserélték.

Motorikusan azonos a két kocsi, mégpedig egy kihalóban lévő gépfaj, azaz V8-as motorok hajtják őket. A 4,0 literes hengerűrtartalmú erőforrások gyári teljesítménye 600 lóerő. Az Abt azonban felszerelte a motorokat a Power S csomaggal, amelynek része a motor elektronikus vezérlésének új szoftvere, az Abt Engine Control (AEC). Ezzel az eszközzel kétlépcsős teljesítménynövekedést kínálnak: beállítástól függően 700 lóerőt és 880 Nm-t, vagy 740 lóerőt és 920 Nm nyomatékot szállítanak. A teljes rozsdamentes acél kipufogórendszer a 102 mm átmérőjű végekkel már csak hab a tortán.

Az utastéri módosításokkal is emelhető a tudatszint a tulajdonosban, helybőségben szenved az utastér, különben nem férne el a padnyi könyöklő

Nincs tuningautó futóműmókolás nélkül. Itt kétféle megoldást választottak, az RSQ8-S esetében az Abt Level Control (ALC) elektronikus részegység szolgálja a tuningot. A légrugózás alapbeállításait változtatja meg a rendszer, Comfort állásban 25 mm-rel engedi közelebb az aszfalthoz a kocsik hasát, Dynamic állásban pedig további 15 mm-t ültet a nagyvadon. Az acélrugós RS6-S-nél maradt a klasszikus rugócsere, pontosabban állítható magasságú sportszettet szereltek be, amellyel az ültetés mértéke elöl 25, míg hátul 30 mm-ig módosítható.

Viszonyítási alap híján egy dögös kompaktnak is elmenne az autó a formaterv jellege alapján

További gépésztuning, hogy az első és a hátsó kanyarstabilizátorokat is feszesebb darabokra cserélték, hogy csökkenjen az oldaldőlés. 22 colos ABT High Performance HR felnik kerültek az autókra, azonban a SUV alatt elfér a 23 colos átmérőjű felni is. De nem csak a nagy átmérőjű felnik jelzik, hogy ezek az Audik többet tudnak gyári kivitelű társaiknál. Mindkét autó kapott spoiler-szettet, pontosabban áramlásterelő készletet. A pakk karbonkoptatókból és szárnyacskákból áll, az első és a hátsó lökhárító teljes hosszában felszereltek új idomokat, a küszöböknek pedig az elejéhez és a végéhez. A karbon szövetszerkezetét jól láthatóvá tették, így lakkozottak a fekete idomok.

Érdekes, hogy hiába SUV-modell a típus, a hasmagassága már rég nem szolgálja az aszfalton kívüli gurulást

Az utastérben az ajtónyitók és a váltókar is karbonba öltöztek, de új az indítógomb és a kormányok designbetétje is. Persze széles az ajánlati lista, a steppelt bőrkárpitozástól kezdve egészen az átformált kormánykerekekig.