Fellépés az Essen Motorshow-n: a legnagyobb és a legkisebb szépségversenyre nevező autó. Fotó: Rainer Schimm/MESSE ESSEN

Egyáltalán, német létére kinek jut eszébe egy Kispolszkit birtokolni, sőt, profi módon átépíteni? Talán valami régi „endékás” fazonnak, aki nosztalgiából hallani szeretné a 24 lóerős, léghűtéses motor darálóra emlékeztető hangját? Oké, de ő miért is építené át a legdicsőbb német tuninghagyományok szerint, meghagyná gyárinak. Sokan teszik fel a miért kérdést a 36 éves Patricknak, akinek nem is egy, hanem rögtön kettő Polski Fiat 126P is áll a pajtájában – merthogy gazdálkodó családról van szó.

A légrugózás tartályát és szelepeit az egykori csomagtérben helyezték el

Szóval Patrick rendes németnek indult, átesett az I-es Golf sztorin, épített nagyon látványos Opel Corsa B-t, majd beköszöntött a Polski-korszak. Előbb egy sárgát épített, majd jött a második, a zöld. Erre azt mondja, hogy ez a 2.0-ás változat. A neten keresett, nem meglepő módon Lengyelországban talált eladó autót, kiutazott a barátnőjével és 1000 km-t autózva vitték haza az eredetileg fehér és nagyon jó állapotú Kispolákot.

Ezt a kerékdőlést még a japánok is megirigyelhetik

A 2.0-ás terv is tartalmazott rendesen kasztnimelót, mert komoly szélesítést alkotott Patrick a hátsó sárvédőkre. Hegesztgetős munka volt a csövezés beszerelése is, sőt, a futómű alapos átalakítása. Merthogy kellett a hely a légrugós rendszernek, amelynek az elemeit Angliából rendelte, de a rendszer-integrációt maga készítette. Mint mesélte, a kevés hely miatt a legnagyobb fejtörést a kompresszor beépítése okozta. Míg a sárga autójánál a műanyag elemeket mind lekarbonozta, itt csak a tetőre tett spéci méhsejtmintás karbont. De ezt is a lakk alá, elég mutatós megoldás. A szín egyedi zöld, feketére festett acéllökhárítókat tett fel a műanyag helyett, a motorházfedélre pedig egy korabeli szárnyat.

A tulajdonos majdnem átölelheti az autóját. Az autón a nagy hatást a felnik, az ültetés és a szélesítés adják

Az utastérben viszont karbonozott rendesen, még a kormányt is bevonta. Karbonos a műszerfal, a hátsó üléstérben az oldalsó takaróelemek. Az üléseket viszont meghagyta eredetiben, szerinte nagyon kényelmesek, a fejtámla sem hiányzik neki. A motortér és a motor is glancolt, de a teljesítményen nem változtatott, csak a kipufogó spéci. Háromrészes felniket csavarozott fel, elöl 7×13, hátul 8×13 col méretben.
Az átlényegült Kispolszki bevallottan hobbi- és show-autó. Patrick a mindennapokban egy szintén elég szépen feldíszített Mercedes CLA 45 Shooting Brake-et használt. Azonban azt mesélte, hogy stresszoldásra csak a Kispolák jó. Éppen azért, mert nincs benne semmi extra, szinte közvetlenül érzi az aszfalt szemcséit, nagyon jó élmény számára a vezetése. Mivel a teljesítmény és a négyfokozatú váltó csak egy nagyobb teherautó dinamikáját adja, ez is békéssé teszi az autózást.

A kis Manila-zöld autócska a hasát majdnem leengedheti a földig