Egy kisteherautóval lépett a négykerekűek világába a Honda, és Japánban mind a mai napig fontos eleme a kínálatnak a mikroméretű – a kei-kategória előírásainak megfelelően legfeljebb 3,6 méter hosszú és 1,4 méter széles – haszonjármű. Egy ilyen Acty pickup alvázán cserélték le a karosszériát, és máris elkészült a T880-as.
honda2
Persze ezt így leírni könnyebb, mint megvalósítani az építést, hiszen az egyébként szabadon lévő szerkezeti elemeknek például fedelet kellett kialakítani a mélyre húzott oldalfalon. De játékos a hátsó ajtó is, amelynek van egy kétszárnyú, oldalra nyíló betétje is, de szükség esetén az egészet le lehet nyitni. A plató másik érdekessége a fülkébe benyúló mélyedés a két ülés között, erre azért volt szükség, mert a motokrossz-motorkerékpár csak így fér el kényelmesen a rakfelületen.
honda3
Az utastérben a retró stílust erősítik a vezető előtt elhelyezett, nyolc darab fehér hátlapos analóg műszer, amelyeket egy, a kabin teljes szélességén végigfutó karbon lécben helyeztek el. Sportkormány és borzasztóan hosszú váltókar teszi teljessé a képet. A technikát is megpiszkálták, az Acty csak szívómotorral készül, de a T880-as turbósították az eredeti blokkot – a név arra utal, hogy a 0,66 literes turbómotor olyan erős, mintha egy 0,88 literes szívó lenne.
honda4
Hivatalosan nem a Honda, hanem a Honda érdekeltség N.Lab stabdján volt kiállítva a T880-as pickup, szóval könnyen lehet, hogy egyedi termékről van szó, és nem olyan haszonjárműről, ami a következő generációs Acty előzetese. Kár, mert rég láttunk ilyen jópofa kisteherautót.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!