A Golf IV-es akkor született, amikor a VW szintet lépett típusainak kialakításában. Az összeszerelési minőség addig is jó volt, viszont a 90-es évek második felétől elsősorban az utastérben felhasznált anyagok minőségében, a komfortszolgáltatásokban lépett nagyot a márka. Ennek egyik oka, hogy akkor már az övék volt jó ideje a Škoda és a Seat is, és az olcsó tömegautók szerepét erre a két márkára kezdték áttolni. A VW-ket jobb minőségűvé kellett tenni, hogy ne csak megőrizzék, hanem meg is erősítsék piacukat. 2002-ben aztán megjelent az első benzines turbómotor a kínálatban, addig ilyen nem volt. A márka elkészítette a Golf III-as csúcsváltozatának utódját is: a legendás VR6-ost (190 LE/245 Nm) az R32-es (241 LE/320 Nm) követte az evolúcióban.

Clean a motortér is. Mindent eldugtak, ami zavart keltene a látványban. Fotó: EMS

Az Essen Motor Show-n egy ilyen R32-es bukkant fel, benevezve az autós szépségverseny erős mezőnyébe. A sárga Golf IV-es a német építési iskola klasszikus darabja, a clean-elemeket nagyon szépen alkalmazták a karosszérián. Az olyan, régen kötelező minimumok, mint a díszlécek száműzése, a kilincslefalazás kimaradtak. Nagyon szépen összedolgozták a karosszériaelemeket, de úgy, hogy megtartották a típus jellegzetes lökhárítóformáit. A nagy jelvények maradtak, feliratnak viszont csak az R32-es. A hátsó ablaktörlőt eltüntették, és minden, a gyári autókon sötétszürke-fekete műanyag szintén lekerült a kocsiról, illetve színrefényezték azokat. A hűtőmaszkot lakkfeketére fényezték.

Nagy hifi helyett a légrugós futóművet sűrített levegővel kiszolgáló rendszer lakik a csomagtartóban

A motortér is eszméletlen jól sikerült. A szívócsövek és leömlők felett a külső sárgája az úr, amit keretez a motorburkolat gyári szürkéje. Nagyon jó az összhatás. Főképp úgy, hogy a motor egy nagy sárga tenger közepén ül, ugyanis teljesen kipucolták a motorteret, minden segédberendezést és az akkumulátort is eldugták. A nagy légszűrő hangsúlyosan lapul a motor oldalánál.
Az utastérben a rend és a bukócső-keret uralkodik. Izgalmasabb a csomagtér, ahová mindenféle sallang nélkül szerelték szép elrendezésben a légrugós rendszer egységeit. 2 db viair 444 c kompresszor állítja elő a sűrített levegőt, amelyet az autó színére fényezett, egyenként 11,5 literes tartályba tölt a rendszer. A légrugós futómű a Bilsteintől származik, a nyomás ellenőrzésére analóg órarendszert szereltek be.
Igen fontos egy klasszikus tuningautó esetén a megfelelő felni kiválasztása. Ami a Golf IV-es az autók között, az a BBS RS szériája a felnik között. Sőt, talán a felni még nagyobb klasszikus, hiszen az RS gyártását a 80-as években kezdték. 18 colos méretben kerültek az autóra, érdekes módon a csavarokat takaró fedél közepét sárgára festették, ez kicsit maszek megoldás, de a kocsi megjelenését tekintve bocsánatos bűn.

Lepihent az autó a betonra. Ebben a helyzetben nem menetképes, viszont igazi showcar