Ma már legszívesebben a Hungaroringen vagy a Kakucsringen hajtja autóját István. Persze ez nem jelenti azt, hogy néha ne lépne mélyebben a gázpedálra a közúton, azonban pályán autózni magasabb rendű élmény számára. Az autón is követhető a vezetési filozófia változása. István azon szerencsések közé tartozik, akik új kora óta birtokolják az autójukat.

2004-ben vette át a Clio Sportot a solymári Renault-szalonban. Hamarosan már vásárolgatta rá a holmikat, kezdve egy sötét fóliázással. Monoron készültek a műanyagok, az első lökhárító a koptatókkal, a küszöbidomok, a hátsó lökhárító a Clio V6-os stílusában, valamint a légbeömlő a gépháztetőre. A megjelenésen a karbonozás is módosított, amelyből került a gépháztetőre, illetve a tükrökre. Az utastérbe beépült komoly hifi jó 100 kg-mal terhelte a csomagtartót, és persze mindenhol LED-ek és neonok világítanak.

Momo sportkormány és váltógomb, karbon dekorlécek, LED és neon Momo sportkormány és váltógomb, karbon dekorlécek, LED és neon

Férfiasabb felépítés, diszkrét izommunka

Azonban eljött az idő, hogy a Clio túllépje a „villantós kocsi” korszakot. Ebben segített a fent említett pályaautós szerelem, valamint a sok tapasztalat, ami az autóval kapcsolatban összegyűlt. Már az utcai vadulások során megmutatta a gyengéit a gép. Például 60 000 kilométer lefutása után komplett váltót kellett cserélni. Az új beépítése után a gyári puha és szakadásra hajlamos váltóbak helyett speciális kemény típus került be, most 127 000 km van az órában, de szépen bírja a váltó, holott a pályás üzemmód beiktatása miatt fokozottá vált a terhelés.

Nagy direktszűrő, toronymerevítő és aranyozott akkusaruk Nagy direktszűrő, toronymerevítő és aranyozott akkusaruk

A futómű is jelentősen változott. A gyenge toronycsapágyakat erős sportváltozatra cserélték, az összes gyári futóműszilent helyét a lengőkarokban és a stabilizátoroknál Powerflex váltotta. Búcsút mondott a Clio a gyári rugóknak és gátlóknak is. KW Variante 2-es futóművet kapott, amelynek magassága állítható, a sárga Koni gátlók által pedig a keménység is (húzásra). Erősebbre cserélték a hátsó stabilizátort, így csökkentve a kocsi alulkormányzottsági hajlamát. Kapott toronymerevítőt is, amelyből a második verzió vált be, ez a két gólyaláb tetejét fogja (a lengéscsillapító-szár csavarját), nem a tornyon a gólyaláb pozicionáló-kihúzásgátló csavarjait.

Új, a gyárinál kisebb sportkipufogó, erősebb stabilizátor és állítható magasságú sportrugó a sárga Koni gátlókkal Új, a gyárinál kisebb sportkipufogó, erősebb stabilizátor és állítható magasságú sportrugó a sárga Koni gátlókkal

Okosabb lett a motor is. A szívósort gépmunkázták, a leömlőt a helyén hagyva a Proex készített teljes sportkipufogó rendszert, fémhordozós sportkatalizátorral. Teljesítménymérés alapján a gyári 179 helyett 194 lóerőt teljesít a motor, a nyomatéka 200-ról 220 Nm-re nőtt. A motorban, a váltóban, illetve a fékrendszerben is Motul versenyolajakat használnak, a motorban 10 000 km-enként cserélve. A fékek tekintetében is utánamentek az új elvárásoknak. Előre perforált Brembo tárcsákat szereltek Ferodo Racing betétekkel, és fém flexibilis fékcsőszettel.

Sportgólyaláb, továbbá Powerflex szilentek az első futóműnél Sportgólyaláb, továbbá Powerflex szilentek az első futóműnél

A fent említett hifiből az Alpine fejegység, a Gladen Audio első komponens szettek és az azokat hajtó csomagtéri Clarion erősítő maradtak meg, a nagyobb erősítő és a mélyláda már a múlté. Ezeken felül Momo kormány és váltógomb, valamint fénytechnika jelzi a belső változást.

A hátsó spoiler a Clio V6-osét utánozza, de keskenyebb kivitelben A hátsó spoiler a Clio V6-osét utánozza, de keskenyebb kivitelben

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!