Itt bizony a méret is lényeg, hiszen nagy karosszériához társítható csak igazán pazar belső

Teljesen egyedi utastér, 700 lóerős teljesítmény, 22 colos felnik és valódi karbon aerodinamikai elemek jellemzik a Brabus által újragondolt brit nagyvasat. A fejlesztők elképzelése szerint a luxusautó a sportosság irányába mozdult el, ami ugye alapvetően nem jellemzője ennek a hatalmas autónak. Annál nagyobb a kihívás a készítő számára, az alkalmazott színektől az anyagokig mindent jól át kellett gondolniuk, hogy kényszeredettség helyett tényleg sportos hatást keltsen a végeredmény.

Tömör formai konstrukció a Rolls-Royce Ghost, mellőzi a neves elődök kecses eleganciáját

A sportosság egyik alappillére a nagy teljesítmény. Ez úgy rendben is lenne a hatalmas, V12-es benzinmotor esetén. Azonban egy Brabus konfigurációhoz nem elég, hiszen a leendő tulajnak támadhat olyan vágya, hogy legyorsulja a típustársát, ez pedig csak túlerővel működik. A többletről a PowerXtra RR68-700-as csomag installálása gondoskodik, amellyel elérték a 700 lóerős teljesítményt és a 950 Nm-es csúcsnyomatékot. Így a nagytestű autó 4,6 másodperc alatt képes állóról 100 km/órás sebességre gyorsulni, ami ugyan nem elég mondjuk egy Audi e-tron GT RS megszorongatásához, viszont egy gyári Ghost-ot biztosan le lehet hagyni. Némi „szépséghiba” a nagy izomnövelésben, hogy a végsebességnek elektronikus korlátot szabtak 250 km/óránál…

Bár a kocsi hatalmas, a férőhely a csúcskomfort miatt 4 személyre szabott

A sportosság másik ismérve a kipufogóhang. Erről egy pillangószelep vezérelte teljes sportkipufogó-rendszer gondoskodik. Úgy hangolták, hogy kiemelje a 12 hengeres, ikerturbós motor orgánumát. További ismérv a fickós kiállás. Ehhez csökkenteni kellett a hasmagasságot, amit egy a saját fejlesztésű elektronikus modul beszerelésével oldottak meg. Így a kocsi alapbeállításként 30 mm-rel került közelebb az úthoz. Ha már lehasalt a luxusvad, kellett rá látványos kerék is: a Brabus 4 féle dizájnt kínál ebben a méretben a Rollshoz. A demóautóra a Monoblock M „PLATINUM EDITION” forgácsolt kivitelű egyrészes keréktárcsákat szerelték fel, elöl 9×22, míg hátul 10,5×22 col méretben. Ebből adódóan természetesen a gumiköpenyek is tekintélyesek, elöl 265/35-ös, hátul pedig 305/30-as abroncsokon gördül a műremek.

Piros-fekete burkolat jelzi a V12-es motor felsőbbrendűségét

Mindez viszont még mindig kevés ahhoz, hogy a Ghost igazán más lehessen, mint társai. Ennek érdekében a Brabus összerakott egy diszkrét, ám a jelenlétével mégis tüntető karosszériaszettet a luxusautóhoz. Persze ebben az árkategóriában már nem lehet üvegszállal vagy poliuretánnal szórakozni, itt csak a karbonszövetes anyag jöhet szóba. Ez kellően erős és drága, hogy feltehető legyen egy Rollsra. A Brabus a megrendelő kérésétől függően matt-, vagy fényes lakkot visz fel a karbonra, de az is megoldható, hogy színre fújják az elemeket. Készítettek egy légterelőt az első lökhárítóra, a két oldalán egy-egy nagy légnyílással, az első kerekek előtt pedig áramlásterelő lapokkal. Kapott egy pengeéles, kis hátsó szárnyat a csomagtartóra, valamint egy diffúzor-szerű képződményt a lökhárító aljára, ami művészi módon veszi körül a karbon-titánium kipufogóvégeket.

Nem is a Brabusról beszélnénk, ha nem dolgozták volna át teljesen az autó utasterét. A porcelánfehér bőr és a fekete-fényes karbon házasságát gondolták ki a sportosság jegyében. A karbon díszít, a bőr pedig mindent beborít, de természetesen egyedi mintával varrták, kontrasztos színnel. Érdemes megfigyelni a süppedős szőnyegszettet is. A tetőkárpit borítása szuperkontrasztként fekete Alcantara, a pedálok pedig polírozott, rozsdamentes acél darabok. A guruló luxus érthető módon nem a gazdaságosságáról híres, a Brabus közlése szerint, ha úgy adódik városban benyeli a 27 litert, de autópályán 13 literrel is beéri – mondjuk 130 km/órával, pianóban.