A Mazda még mindig kitart a szívómotorok mellett. Olyannyira, hogy turbós benzines nem is választható a 6-oshoz: az 1,8-as, a 2,0 literes és a 2,5-ös atmoszferikus egységekből álló benzinesek középső darabja érdekes alternatívája lehet a dízelnek, hiszen 155 lóerős teljesítményével papíron szinte ugyanazokat a menetteljesítményeket hozza (0-100 km/h: 10,3 s, 215 km/órás végsebesség), miközben GTA-felszereltség esetén 570 ezer forinttal olcsóbb (7 959 900 Ft).

A benzines városban elegendő dinamikával mozgatja a testes karosszériát, de a lakott területet elhagyva a 4500-as fordulaton élő nyomatékcsúcs miatt közel sem tűnik olyan dinamikusnak, az előzéseknél többet visszakapcsolva kell gyorsítani és intenzíven pörgetni. Ettől függetlenül a fogyasztásra egy rossz szót se szólhatunk, hiszen vegyes használatban 8,4 litert gurított le torkán, ami 1,5 literrel haladja meg a 163 lovas dízel étvágyát.

Csendességével szerez jó pontokat a közvetlen befecskendezéses benzinmotor Csendességével szerez jó pontokat a közvetlen befecskendezéses benzinmotor

A 155 lóerős motornak azonban van egy igazi aduja, nevezetesen, hogy olyan csendben dolgozik, ami mindenképpen elismerésre méltó, ráadásul semmilyen vibráció nem jut az utastérbe. Sőt, mivel nincs késlekedő turbófeltöltő, a gázadásra nagyon jól reagál, ahogyan a hatásos motorfék is említésre méltó. Ha viszont valaki mindenáron benzines Mazda6-ost szeretne, annak halkan megjegyzem, hogy a 2,5 literes, 170 lóerős motor felára mindössze 190 ezer forint a 2,0 litereshez képest.

Praktikus az ötajtós modell, a jobban pakolható csomagtér mellett a hátsó ablaktörlő is lényeges Praktikus az ötajtós modell, a jobban pakolható csomagtér mellett a hátsó ablaktörlő is lényeges

Fotó: Hilbert Péter

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért