Hol a hiba a gépezetben? Valószínűleg még mindig nem cseng elég jól az Infiniti név ahhoz, hogy felkeltse a vevők érdeklődését. A legfőbb riválisnak tekinthető Lexusból idén több mint ötször annyi fogyott itthon, mint a Toyota prémiummárkájával egyszerre, 1989-ben alapított Infiniti legújabb típusaiból. Jelenleg ugyan csak négytagú a modellkínálat, a Mercedes-Benz A-osztály kifutó generációjával és az arra épülő GLA-val műszakilag megegyező Q30-as és QX30-as mellett a középkategóriás Q50-es és kupé változata, a Q60-as szerepel az árlistán.

Az enyhén retrós kormány átmérője és vastagsága is ideális. Néhány gomb és kapcsoló Nissanokból származik. Fotó: Hilbert Péter

A tesztelt Q50S Hybrid annak ellenére ígéretes, hogy a hagyományos limuzinok iránt egyre inkább csökken a kereslet, hiszen a Lexus IS 300h is hasonló felépítésű. Igaz, legfőbb riválisa akciós áron már 10 380 000 Ft-tól elvihető, az Infiniti pedig akkor is drágább 3 610 000 Ft-tal, ha lemondunk a további 570 000 Ft-ért kapható, Lexushoz nem rendelhető összkerékhajtásról. Az Infiniti ütőkártyája, hogy az árkülönbséget egy V6-ossal kompenzálja. Ettől izgalmasabbá válik a Nissan konstrukciója, és ezt nem csak a nosztalgia miatt érezzük, kifinomultsága, kiegyensúlyozott járása, fokozatosan felépülő teljesítménye és egyre inkább ritkaságnak számító hangja azonnal mosolyt csal a vezető arcára. Tény, hogy nosztalgiával tölti el az embert, ugyanis azokat az időket juttatja eszünkbe, amikor ezt a magabiztosságot és nagyautós hangulatot csak egy prémiumautó tudta produkálni.

Három állása mellett automatikus hőfokszabályozásra is képes az ülésfűtés. Hátul szűkös a fejtér, de az ülés kényelmes, és a szellőzés is külön szabályozható

A japánok a maguk feje után mentek, amikor villanymotorral egészítették ki a hajtást, és a rendszer szintén önállóan dönt arról, hogy beindítja vagy leállítja a benzinmotort, illetve hogy éppen melyik tengelyre mennyi nyomatékot továbbít. Mindez a háttérben, teljesen észrevétlenül történik, csak akkor láthatunk bele a történésekbe, ha követjük a folyamatábrát, ahol néha látszólag logikátlanul váltakoznak az események. Ez az autó szinte titkolja, hogy hibrid, még a fordulatszámmérő is teljesen hagyományos, ami nem jelenti azt, hogy nem aknázza ki a lehetőségeit. Gyorsan visszatölti a lemerült akkukat, és amikor csak lehet, tisztán elektromosan halad. Egyenletes gázpedálállással autózva gyakori, hogy 100 km/óránál is nullát mutat a fordulatszámmérő.

Az akkuk miatt 50 literrel kisebb a hibrid változat csomagtartója, ezúttal nem a nyílás mérete szab határt a pakolásnak

Az erőátvitelt egy hétfokozatú automatikus váltó biztosítja, zökkenőmentesen dolgozik, nem áll a dinamikus haladás és a takarékos működés útjában. Bár a tesztprogram során a gyári adatnál mintegy 2,5 literrel magasabb fogyasztást mértünk, 364 lóerő és 546 Nm nyomaték, illetve 1,8 tonnás tömeg mellett kifejezetten kedvező a 9,0 liter alatti eredmény. Ráadásul az Infiniti sportlimuzinhoz méltón kívánja is a lendületes haladást. Könnyű és szintetikus, mégis pontos irányíthatóságot ad a kormányzás, amennyire az út minősége engedi, kényelmesen rugózik, tempós kanyarokban viszont kellőképpen feszes a futómű, jól adagolható a fékerő.

Nem cseng elég jól a név Európában, ahol szervizből is kevés van. Nissanként talán sikeresebb lenne…

Agilisan viselkedik, emiatt kifejezetten élvezetesen vezethető a Q50S. Nem reggelizik 3-as BMW-t, de van benne életkedv. Karaktere a Lexusokhoz hasonlóan a japán és az amerikai autók világának vegyítése, hiszen elsősorban az USA piacára készült. Ahhoz, hogy belsejét értékelni tudjuk, szükség lesz az emlegetett nosztalgiára, ugyanis látszólag nem sokat lépett előre az elmúlt évtizedben, ami idejétmúlt, de szerethető és összességében igényesen kidolgozott utasteret jelent.

Csak a sárga kábel árulkodik arról, hogy a V6-os benzinesen kívül egy villanymotor is részt vesz a hajtásban

Látszólag nyomába sem ér a németek, különösen az Audi, illetve a Mercedes reprezentatív műszerfalainak, de a kijelzőkkel igyekszik tartani a lépést, ugyanis a középkonzolba kettőt is integráltak. Az egyik fixen a navigációt, egy a többi funkciót jeleníti meg, bár a fizikai gombokat sem spórolták ki belőle. Kissé bonyolult, de kiismerhető a menü, elavultnak leginkább a navigáció grafikája számít. Az elöl ülőket enyhén körülölelő műszerfal jó kilátást enged, még a vastag A-oszlop sem takar ki túl sokat a külvilágból. Egyedül a nagy, kulisszában mozgó váltókar rontja az ergonómiát, kitakarva a szellőzés gombjait, jó lenne itt látni a Land Roverekben és újabban a Fordokban is használt előválasztó tárcsát. Ezzel még együtt lehet élni, a második sorban különösen passzentos utastér és az akkucsomagtól alig használható raktér azonban erősen korlátozza a használhatóságot. Formaterve vegyíti a japán és az amerikai divat elemeit, van benne egy csipet elegancia és sportosság, sőt, még saját karaktere is van, azonban a márkajelhez hasonlóan nem elég erős, hogy magára vonja a figyelmet, pedig ennél többre hivatott.

Összegzés
Jó minőségű, szerethető sportlimuzin a Q50S, színvonalas technikája és jó vezethetősége önmagában mégsem elég ahhoz, hogy kirobbantsa az Infinitit a statisztaszerepből.

Tetszett
• gyártási minőség
• hibrid hajtáslánc
• vezethetőség
Nem tetszett
• kis csomagtartó
• szűkös utastér

Infiniti Q50S Hybrid AWD AT
Összlökettérfogat: 3498 cm3
Hengerek/szelepek: V6/24
BENZINMOTOR
Max. teljesítmény: 225 kW/306 LE 6800/perc
Max. forgatónyomaték: 350 Nm 5000/perc
VILL ANYMOTOR
Max. teljesítmény: 50 kW/68 LE
Max. forgatónyomaték: 270 Nm
HIBRIDRENDSZER
Max. teljesítmény: 268 kW/364 LE
Hossz./szél./mag.: 4810/1820/1445 mm
Tengelytáv: 2850 mm
Fordulókör: 11,4 m
Saját tömeg/teherbírás: 1862/n.a. kg
Csomagtér: 400 l
Üzemanyagtank: 70 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,4 s
Max. sebesség: 250 km/h
Város/országút/vegyes: 8,2/5,1/6,2 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 144 g/km
A modell alapára: 10 300 000 Ft (2.2d MT, 170 LE)
A tesztelt verzió ára: 14 860 000 Ft