Az Alfa Romeo modelljeinek megítélése egy ideje komoly dilemmát okoz a fránya DNA-kapcsoló miatt, mellyel az autó karakterisztikája drasztikusan megváltoztatható. Létezik „négy évszakos”, normál és dinamikus beállítása is, a különféle fokozatok kiválasztásával a kormányzás, a gázreakció, az elektronikus differenciálzár és az ESP programozása módosítható.

Rejtett tartalékok, bitang száguldás

Normál állásban vajmi keveset érezni a papíron meglévő 170 paripából, az autó kelletlenül reagál a gázadásra, gyorsulása, rugalmassága legfeljebb átlagos, semmi tűzijáték, semmi élvezet. Adott egy gyönyörű formájú olasz kompakt – véletlenül se feketében rendeljék meg! –, mely száguldásra csábít, de valahogy annyira tompán viselkedik, hogy akár ki is ábrándulhatnánk belőle. No de van az autónak egy másik énje, egy üldözési mániás, amely mintha a képzelet összes szörnyszülöttje elől menekülne. Bizony, csak át kell tolni a DNA-kapcsolót „D”-be, s megkapjuk azt, amiért valaki alapvetően megveszi a legerősebb gázolajos Giuliettát.

Mutatósak az alupedálok, a fémbetétes váltógomb télen nagyon hideg Mutatósak az alupedálok, a fémbetétes váltógomb télen nagyon hideg

Az első kerekeknek nedves talajon meggyűlik a bajuk a 350 Nm-es nyomaték átvitelével, a gázpedál már-már túlérzékennyé válik, az elektromos szervokormány rásegítése csökken, az ESP pedig engedékenyebb lesz. Remek mulatság jól fekszi a kanyarokat, magabiztosan fordul, a sportos környezetből csak a kissé hosszú utat bejáró váltókar lóg ki. Ideális körülmények között 8 másodperc elég a százas sprinthez, a végsebesség 218 km/óra, miközben a fogyasztás teljesen korrekt, némi örömautókázással sem kért többet átlagosan 6,5 liternél. Városban a sete-suta startstop rendszer képes mérsékelni a fogyasztást, de a motor leállítási és újraindítási ideje annyira elnyújtott, hogy érdemes inkább kikapcsolni.

Remekül húz a dízel, s emelkedőn sem fogy ki a szuflából Remekül húz a dízel, s emelkedőn sem fogy ki a szuflából

Nem kell pedálvirtuóznak lenni ahhoz, hogy előbb kapcsoljuk az egyest, mint ahogy a rendszer reagálna elindulási szándékunkra. A csomagtér nyitása nagyon esetlen, gombnyomásra kb. egy centit ugrik ki a fedél, de sehol egy kapaszkodó vagy nyitófül, ami megkönnyítené a felemelést. Az összeszerelés sem makulátlan, a B-oszlop felől idegesítő nyöszörgést hallottunk. Az erős dízellel 7,49 millióért érhető el, ami a hasonló teljesítményű prémiumkonkurensek vételáránál 0,5-1 millióval kedvezőbb összeg.

Az erős gázolajoshoz széria a kétoldali krómozott kipufogóvég Az erős gázolajoshoz széria a kétoldali krómozott kipufogóvég

TETSZETT
fogyasztás
temperamentum (dinamikus módban)
formavilág

NEM TETSZETT
csomagtérnyitás
nyöszörgő B-oszlop
start-stop rendszer

ÖSSZEGZÉS
Nemcsak formás, hanem magával ragadó autó is a Giulietta, de ez a fekete szín nagyon nem áll jól neki. A 2,0 literes dízellel megy, mint a meszes, persze ehhez indulás előtt muszáj a DNA-kapcsolóval bíbelődni.

GIULIETTA 2.0 JTDM-2
Összlökettérfogat: 1956 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 125 kW (170 LE) 4000/min
Max. forgatónyomaték: 350 Nm 1750/min
Hossz./szél./mag.: 4351/1798/1465 mm
Tengelytáv: 2634 mm
Fordulókör: 10,9 m
Saját tömeg: 1395 kg
Csomagtér: 350 l
Üzemanyagtank: 60 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,0 s
Maximális sebesség: 218 km/h
Fogyasztás város/országút: 5,8/4,1 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,57 l/100 km
CO2-kibocsátás: 124 g/km
A modell akciós alapára: 4 995 000 Ft (1.4 TB, 120 LE)
A tesztelt verzió ára: 7 495 000 Ft