Az e-hulladék csökkentése érdekében az Audi célja, hogy a lehető legtovább használják a villanyautók számára készített akkumulátorokat. Miután az elsődleges életükön túl vannak a telepek, azok még mindig kellően nagy kapacitásúak ahhoz, hogy eltérő járművekben használják azokat, és még ezt követően sem kell rögtön újrahasznosítani őket, hiszen helyhez kötött energiatárolásra (lakóház-akkumulátor) lehet még őket használni. A német-indiai Nunam startup segítségével most az akkumulátorok második életét mutatják meg nekünk, hiszen az e-tron villanyautó-prototípusokban használt telepek segítségével 3 elektromos riksát készítettek.

Most indul a gyakorlati tesztelés, azaz hogy mennyire alkalmasak az első életükön már túl lévő akkumulátorok a könnyű járművekben/mopedautókban való használatra. Az indiai példánál maradva a riksák könnyűek és kis teljesítményű hajtómotor is elég a mozgatásukhoz, jellemzően lassan és kis távolságban közlekednek. Aktuálisan a legtöbb villanymotoros riksa ólomakkumulátorokat használ, ezeket szeretné kiváltani az idővel a piacon nagy számban megjelenő használt autó-akkumulátorokkal a Nunam. Ez a startup azt is el szeretné érni, hogy rögtön az ingatlan tetejére telepített napelemeket használják a riksák tulajdonosai, amely a házban akkumulátorként üzemelő autó-akkumulátort használ köztes energiatárolásra.

Az Audi neckarsulmi üzemében dolgozó gyakornokok segítségével építették meg a tesztüzemre a 3 villanymotoros riksát, a munka során állandó kommunikációs kapcsolat volt Bangalore és a német város között. A kiindulási alapot jelentő riksákon megszabadultak a benzinmotortól, az akkumulátort pedig vízálló burokba építették be, és a lehető legtöbb esetben újrahasznosított anyagokat használtak fel a megvalósításhoz. A járműveket nők által üzemeltetett vállalkozások kapják meg használatra Indiában, cserébe pedig csak a járművek által szolgáltatott adatokat kérik.