Most nem mennék bele abba a meddő vitába, hogy egy hétszemélyes, egyterű karosszériával rendelkező autó méltán viseli-e orrán a propelleres logót, mert minden komoly hagyományokkal bíró márka rajongótábora meglehetősen érzékeny a változásokra. Van már dízel Porsche, összkerékhajtású Ferrari és négyhengeres, turbós Ford Mustang, szóval amiatt, hogy az autóipari szereplők igazodnak a folyamatosan változó igényekhez (és igényeket is akarnak kelteni), még senkinek sem kell a kardjába dőlnie. Persze nem mondom, hogy a BMW újdonsága hátulnézetből szépségdíjas termék, de egy hétszemélyes autó sosem lesz olyan szívdöglesztő látvány, mint egy 4-es kupé, még akkor sem, ha történetesen a rövid túlnyúlásokkal, a karaktervonalakkal és a lámpákkal a BMW utalni akart a többi, hagyományos modelljére.

Magas üléspozíció és nagy üvegfelületek jellemzik a BMW-t. A harmadik sor jó szívvel csak gyermekeknek ajánlható. Fotó: Hilbert Péter Magas üléspozíció és nagy üvegfelületek jellemzik a BMW-t. A harmadik sor jó szívvel csak gyermekeknek ajánlható. Fotó: Hilbert Péter

És hogy milyen belül? Egyrészt sokkal több a tárolóhely, mint a többi BMW-ben (még a középső szélső ülések alatt is van egy-egy rekesz), az ülések gombnyomásra ledönthetők, a harmadik sorban is találunk pohártartókat, a kalaptartó pedig szépen elbújtatható a csomagtérpadlóban, ha kinyitnánk a két hátsó pótszéket. Sőt, a csomagtér befogadóképessége öt ülés esetén 645 liter, amivel simán lepipál még egy 5-ös Touringot is! Azonban az Active Tourerhez képest 11 centivel megtoldott tengelytáv bármennyire is gigászivá teszi a második sor helykínálatát, a harmadik üléssort (+262 900 Ft) jó szívvel csak rövid utakra ajánlanám. De nem azért, mert kicsi a lábtér (a középső sorban lévő ülések sínen csúsztathatók, tehát ezzel nincs gond), hanem mert felhúzott lábakkal lehet csak utazni. Az első sorban ilyen jellegű problémák nincsenek, ráadásul az állítható combtámaszú, opciós első sportülések kényelméhez nem is férhet kétség. A vezető szemszögéből jó a magas üléspozíció is, de vannak olyan forgalmi szituációk, amikor a vaskos A-oszlopok miatt észnél kell lenni.

A Gran Tourer head-up displayt és kézírásfelismerő felülettel vezérelhető navigációt is felvonultat – utóbbi felára 828 600 forint A Gran Tourer head-up displayt és kézírásfelismerő felülettel vezérelhető navigációt is felvonultat – utóbbi felára 828 600 forint

Egyébként meg a 190 lóerős, 2,0 literes csúcsdízellel és az összkerékhajtással amúgy sincs oka a sofőrnek panaszra, főleg, hogy az Aisintol érkező nyolcfokozatú automatával remek összhangban van a nyomatékos motor. Bár a blokk hangja kelepelős, nagyon dinamikusan mozgatja az egyterűt, és telepakolva is mindig számíthatunk az erőtartalékokra. Mindennek tetejébe a fogyasztásra sem panaszkodhatunk, a start-stop automatika pedig finoman indít – a keresztben beépített erőforrás miatt nem rázkódik meg úgy az autó, mint a „hosszmotorosok” esetében. Az egyterűs viszonylatban közvetlen kormányzás és a csekély oldaldőlésű karosszéria abszolút hozza a BMW-érzést, de utóbbi tulajdonság a rugózási komfort rovására ment, a 2-es Gran Tourer egyértelműen a jó utakon mozog otthonosan.

Fuvarmester: bővítve közel 2 m3-esre duzzad a raktér, a kalaptartó elbújtatható a csomagtérpadlóban Fuvarmester: bővítve közel 2 m3-esre duzzad a raktér, a kalaptartó elbújtatható a csomagtérpadlóban

A Gran Tourer ára meglehetősen borsos, függetlenül attól, hogy melyik motorváltozatról van szó, hiszen a háromhengeres, benzines bázismodell is alulról súrolja a nyolcmilliót. Mivel prémiumtermékről van szó, ezzel még nincs is különösebb gond, az viszont felettébb furcsa, hogy a BMW mennyire fukar az extrákkal – a 11 270 000 forintos 20d xDrive-nál ugyanúgy feláras az automata légkondicionáló, mint a 16i-nél. Aki viszont le tud mondani az összkerékhajtásról, annak is minimum 10 050 000 forintot kell fizetni a 20d-ért, míg a teljesítményben hasonló 20i (192 lóerő) 8 980 000 forintot kóstál. Csak halkan jegyzem meg, hogy a nagy dízel több mint egymilliós felárából azért sokáig lehetne tankolni a csúcsbenzinest…

Az alapmodell 16 colos felniken érkezik, a csúcsverzió 18-ason gördül Az alapmodell 16 colos felniken érkezik, a csúcsverzió 18-ason gördül

Tetszett
• erőtartalék
• motor és váltó összhangja
• tágas második sor
• tipikus BMW-cockpit

Nem tetszett
• kemény futómű
• vaskos A-oszlopok
• 2. és 3. sorban rövid ülőlapok

Összegzés
Az új BMW a csúcsdízellel vezetési élmény tekintetében túlmutat a konkurenseken, a praktikum területén meg hozza az elvárható kötelezőt. Igényes és jól összerakott a 2-es Gran Tourer, de ennek rendesen megkérik az árát. A tesztelt hajtáslánccal és néhány extra kiválasztásával az ár könnyedén felkúszhat 15 millió forintra.

BMW 220d xDrive Gran Tourer
Összlökettérfogat: 1998 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 140 kW (190 LE) 4000/perc
Max. forgatónyomaték: 400 Nm 1750/perc

Hossz./szél./mag.: 4556/1800/1608 mm
Tengelytáv: 2780 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1561/1562 mm
Fordulókör: 11,7 m
Saját tömeg/teherbírás: 1565/600 kg
Csomagtér: 645/1905 l
Üzemanyagtank: 61 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,6 s
Max. sebesség: 218 km/h
Város/országút/vegyes: 5,7/4,7/5,1 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 133 g/km
A modell alapára: 7 730 000 Ft (216i G.T., 102 LE)
A tesztelt verzió ára: 11 270 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!