A kézi kapcsolású váltók fokozatainak gyarapodása során a hatodiknál megállt a fejlődés. Mostanáig. Személyautók között először a Porsche készít hétfokozatú, kézi kapcsolású váltót.

A Frankfurtban bemutatkozó új 911-es alapváltozata kapja ezt az egységet, a felár ellenében elérhető dupla kuplungos váltó is marad hétfokozatú. Természetesen jelen esetben az előremeneteli fokozatokról van szó, azaz a Porsche valójában nyolc (7+1) fokozatú kézi váltót készít. Mielőtt még bárki is elkezdene azon agyalni, hogyan is néz ki a kapcsolási séma, sikerült egy Eaton váltó vonatkozó matricáját lefényképezni. A nyolcvanas évek sportváltóihoz hasonlóan balra lent lesz az egyes, a kettes meg ott, ahol manapság kezdődnek a dolgok. Lényegében tehát marad a négy kapcsolási sík, hasonlóan a mai 6+1 fokozatú váltókhoz. A szívó- és turbómotorok nagy nyomatéka meg gondoskodik arról, hogy az ember akkor se fulladjon le, ha netán kettesben vág neki a gyorsulásnak.

Hét+egy fokozat, négy síkon elosztva. A balra lent lévő egyes a nyolcvanas évek sportváltóit idézi Hét+egy fokozat, négy síkon elosztva. A balra lent lévő egyes a nyolcvanas évek sportváltóit idézi