Az 508 SW négy felszereltségi szinttel (Acces, Active, Allure és GT) érhető el, az alap Acces esetén a kombi csupán 200 000 forinttal kerül többe a szintén csábos külsejű limuzinnál. A felár mondhatni baráti, ennyit megér a praktikusabb köntös, a bőségesebb második sori fejtér.

Igen ám, azonban a többi csomag esetén már 400 000 forintos pluszt számolnak fel a kombi választásakor, ami – valljuk be – nem valami fair húzás. A tesztelt 2,0 literes dízel persze csak Active szinttől kapható, szóval ha a kliens erősebb motorra áhítozik, akkor bizony a lóerőtöbblet és a karosszéria felára miatt is mélyen a zsebébe kell nyúlnia.

Egyszerű bővíthetőség, ügyes térelválasztó

A kombi a limuzinnál 21 mm-rel hosszabb és 20 mm-rel magasabb, a kabin térkínálatában pedig a tágasabb második sori fejtér jelent pluszt az ereszkedő tetővonalú szedánhoz képest, aminek a nyúlánkabbak örülhetnek igazán.

Rendben van az összeszerelési minőség és az anyaghasználat Rendben van az összeszerelési minőség és az anyaghasználat

A csomagtér teljes értékű pótkerékkel a bendőjében 518 literes, egyes piacokon létezik defektjavítóval kínált változat is (szerencsére nálunk nem), ami 42 literes padló alatti rekesszel jelent nagyobb teret. A hátsó maximális befogadóképessége átlagos, 1556 literes, igazán nem is ez, hanem az egyszerű átalakítási lehetőségek elismerésre méltók. A támlák 60:40 arányban osztva dönthetők, a folyamat a raktér oldalfalán elhelyezett karokkal is végrehajtható. A két kar meghúzásával a támlák reteszelése kiold, majd előredőlnek, így hozva létre közel sík padlót. Az oldalfalon öblös rekeszek, 12 voltos töltőaljzat és szatyorakasztó fülek is helyet kaptak.

Termetes felnőttek is kényelmesen elférnek a második sorban Termetes felnőttek is kényelmesen elférnek a második sorban

Praktikus a rugalmas rakományrögzítő háló, mely a padlón lévő négy akasztószembe pattintható be. A mély oldalsó vájatban futó csomagtérroló érintésre automatikusan visszacsévélődik a házába, a mögötte található kihúzható térelválasztó pedig a felső bekötési pontokhoz erősítve különíti el egymástól az utas- és csomagteret. Utóbbi 50 000 forintba kerül, és a támlákon kialakított patenteknek köszönhetően a lehajtott ülések hátoldalára is felhelyezhető. Kár, hogy a jobb első ülés támlája nem hajtható a lapjára, így a hosszabb tárgyak szállításakor az ülésdöntésen kívül a sílécalagút vagy a tetőcsomagtartó jelentheti a megoldást.

Jó kombináció az 508 SW a 2.0 HDi-vel

A 2,0 literes, közös nyomócsöves dízel halkan jár, erőkifejtése egyenletes, 320 Nm-es nyomatéka (ideiglenes túltöltéssel 340 Nm) négy fővel és csomagokkal is bőven elegendőnek bizonyult. Annak dacára, hogy a 407-eshez képest a puttonyos 508-as átlagosan 45 kilogrammal nyom kevesebbet a mérlegen, az autó dinamikája nem eget verő, nyugodt, de a kellő erőt egy pillanatig sem nélkülöző benyomást kelt. Az alacsony, 6,0 literes tesztátlag és a nagy üzemanyagtartály (72 l) tükrében 1200 kilométer körüli hatótávolsággal lehet számolni.

50 000 forint az elválasztó háló, mely akár így is rögzíthető 50 000 forint az elválasztó háló, mely akár így is rögzíthető

A hatfokozatú kézi váltó a konkurensekkel összevetve – pl. Mazda6 vagy VW Passat – nem egy etalon, de a korábbi Peugeot-szériák lötyögős váltóival sincs köszönő viszonyban. A gyors kapcsolások nem mindig jönnek össze, ehhez a kulisszaút túl hosszú, és enyhe akadósság is tetten érhető. A rugózás hozza azt a kényelmi és biztonsági szintet, amit a középkategóriában el lehet várni, a kormány átlagosan közvetlen, inkább kényelmes, mintsem sportosan direkt beállítású. A 2,0 literes dízel SW fórja, hogy magasabb felszereltsége révén szérialistája igen gazdag.

Teljes értékű pótkerékkel 518 literes a csomagtér, poggyászrögzítő padlóháló is van Teljes értékű pótkerékkel 518 literes a csomagtér, poggyászrögzítő padlóháló is van

Jár hozzá többek között a kétzónás klíma, az 1,62 négyzetméteres panorámatető, az elektromos deréktámasz, a kormányról vezérelhető, USB-csatlakozós, 8 hangszórós hifi, a vetített kijelző és a sötétített oldalablakok. Mindezt 7,89 millióért kínálják, ami a honfitárs riválisokénál magasabb ár, de a főbb német konkurenseknél (Passat, Mondeo) 170 000–370 000 forinttal barátságosabb összeg. Aki beéri gyengébb gázolajossal is, az megtalálhatja számításait az 1,6-os HDi-vel (112 LE), ezzel a motorral az 508 SW már 6,84 millióért hazavihető.

Áldozzunk a parkolóradarra, (100 000 Ft), mert tolatásnál vajmi keveset látni hátra Áldozzunk a parkolóradarra, (100 000 Ft), mert tolatásnál vajmi keveset látni hátra

TETSZETT
forma
fogyasztás
raktér/egyszerű bővíthetőség

NEM TETSZETT
nem egységes kombifelár
első ülések rövid ülőlapja
apró külső tükrök

ÖSSZEGZÉS
Nemcsak szép, hanem nagyon praktikus autó is az 508 SW. A tolatóradar ennél a típusnál nélkülözhetetlen, átlósan a hátralátás szinte a nullával egyenlő. Bosszantó, hogy amíg az alap Acces szintnél 200 000 forint a kombi felára, addig a többi felszereltségnél 400 ezret kérnek.

Peugeot 508 SW 2.0 HDi
Összlökettérfogat: 1997 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 103 kW (140 LE) 4000/min
Max. forgatónyomaték: 340 Nm 2000/min*
Hossz./szél./mag.: 4813/1853/1476 mm
Tengelytáv: 2817 mm
Fordulókör: 12,3 m
Saját tömeg/teherbírás: 1500/640 kg
Csomagtér: 518/1556 l
Üzemanyagtank: 72 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,1 s
Maximális sebesség: 210 km/h
Fogy. város/országút: 6,8/4,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,0 l/100 km
CO2-kibocsátás: 130 g/km
A modell alapára: 6 490 000 Ft (1.6 2TR, 120 LE)
A tesztelt verzió ára: 7 890 000 Ft