Látványos a kettős színtónus, de mondjuk drága is… A Multivan-belső mintaszerű, az adapterekkel és a felemelhető ülőlap segítségével gyerekülést varázsolhatunk az egyébként elforgatható középső fotelekből. A kerek asztalka tetszetős részlet. Fotó: Hilbert Péter

Még szerencse, hogy nem spóroltak a kapaszkodókkal, amelyek segítségével az ember a magasan lévő vezetőülésben tud helyet foglalni. Amikor ugyanis elkezdi alaposabban tanulmányozni az extralistát, valamit meg kell markolni. Ott ugyanis olyanokat olvashat, mint a kétszínű fényezés 923 290 Ft-ért, kétszínű Nappa-bőr belső 1 442 000 Ft-ért, de a vezetőülés alatt lévő, a hátul utazókat kiszolgáló konnektorért is 289 560 Ft-ot kérnek (hozzátéve, hogy ennek választása 4-6 héttel növeli a szállítási határidőt). Itt még árukapcsolás is van, több választható extra közül állófűtés került a tesztautóba 817 880 Ft-ért… Ehhez képest olcsó a hátsó tengely zárható differenciálműve 368 300 Ft-ért, és az legalább hasznos is. A tesztautó ára minden extrát beleszámolva meghaladta a 29 milliót…

A fehér-króm felnik ára 403 860 Ft, a felirat a csomag része

A Volkswagen haszonjárművének 70 évvel ezelőtti megszületését ünneplik a Bulli 70 nevű limitált szériával, amely mintegy 2,6 millió Ft-tal kerül többe az alapnak számító Trendline felszereltségnél. Több extrát és néhány extra Bulli feliratot kap az ember, ezek közül a vezető legtöbbet a hátsó szélvédőre belülről olvashatóan felragasztott 70 Years felirattal találkozik majd. A retrós hatású megjelenésért mélyen a zsebbe kell nyúlni, de nem szükséges hozzá rögtön a születésnapi modellt vásárolni, ezen felül igazi luxusbelsőt is választott a forgalmazó a tesztautóhoz. A második sor üléseinél elhelyezett integrált gyermekülések praktikusak, a sínen tologatható asztalkával pedig akár tárgyalónak is lehet használni a buszt.

A hátsó pad sínen csúsztatható, ami nagy segítség, ha telt házas a fedélzet

Meglepően csendes a belső, a 204 lóerős, két turbós TDI is finoman dolgozik, alacsony fordulatról is jól húz, így a 7 fokozatú duplakuplungos váltónak sem kell sokat dolgoznia, a 10,3 l/100 km-es tesztátlag elfogadható egy ekkora testű járműtől. Azonban nehéz vele mozgásba lendülni, nem sík helyen parkoláskor hiába adja a vezető a gázt, az autó csak nem akar megindulni az emelkedőn, majd hirtelen megugrik – idegesítő ez a tulajdonsága, amikor 20-30 centit kellene odébb gurulni. Az adaptív lengéscsillapítás felesleges, hiszen a magas felépítés és a nagy tömeg miatt a rugózás feszes, és Comfort-módba kapcsolt lengéscsillapítókkal sem lesz lágyan ringatózó hajó a Multivanból. Cserében nagyon jól fekszik az úton, bár ebben a 18 colos felnikre szerelt 255/45-ös abroncsoknak is szerepe van. Előbb fogy el a magasan ülő vezető bátorsága, mint hogy a menetstabilizálónak közbe kellene avatkoznia.

Tetszett
• retrós megjelenés
• helykínálat
• vezethetőség

Nem tetszett
• drága
• feszes rugózás

Összegzés
Luxusautós kényeztetést kínál luxusautós áron a Multivan. Ebben a kategóriában csak a sok ülőhely lehet a mellette szóló érv, hiszen a felépítéséből kifolyóan a rugózása nem luxusautós.

VW T6 Multivan Bulli TDI SCR 204 DSG 4Motion
Összlökettérfogat: 1968 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 biturbó-dízel
Max. teljesítmény: 150 kW (204 LE) 4000/perc
Max. forgatónyomaték: 450 Nm 1400-2400/perc
Hosszúság/szélesség/magasság: 5006/1904/1970 mm
Tengelytáv: 3000 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1904/1904 mm
Fordulókör: 11,9 m
Saját tömeg/teherbírás: 2265/815 kg
Csomagtér: 657/4300 l
Üzemanyagtank: 70 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,1 s
Max. sebesség: 199 km/h
Város/országút/vegyes: 8,1/6,1/6,8 l/100 km
Tesztfogyasztás: 10,3 l/100 km
CO2-kibocsátás: 178 g/km
A modell alapára: 10 830 940 Ft (Trendline TDI SCR 84)
A tesztelt verzió ára: 17 643 220 Ft