A DualFuel Vectra nem világújdonság. A gázos technika – elismerése óta – évről évre fejlődött, sőt mára nemcsak gazdaságosabb és környezetkímélőbb, mint a benzines és gázolajos autózás, hanem biztonságosabb is. A kételkedők ingathatják fejüket, tény azonban, hogy a gázos autók Nyugat-Európa számos országában élveznek adómentességet, s a mélygarázsok is szívesen fogadják őket.

Valamit valamiért

Hátrányok persze maradtak. A robbanásveszélyt elméletileg kizárhatjuk, de kevesen szeretnek egy 6 bar nyomású, gázpalackkal együtt utazni, még akkor is, ha azt nem a hátsó ülés mögé szerelték, hanem a nyúlványokkal és merevítőkkel körülölelt pótkerék helyére. A pótkerék viszont a csomagtartóba vándorolt, értékes litereket elfoglalva a Vectra egyébként tágas poggyászteréből. Ettől eltekintve csak juttatja eszünkbe, hogy erőforrásunk étrendje eltér a megszokottól, hogy több mint 800 forintot spórolhatunk száz kilométerenként.

Megtérülő beruházás

Működését illetően a hengerenkénti befecskendezésű DualFuel Vectra kevés eltérést mutat a szimpla 1.8-ashoz képest. Az indítás automatikusan benzinnel történik, a szivargyújtó mellett elhelyezett billenőkapcsolóval pedig akár menet közben is válthatunk üzemmódot, anélkül, hogy bármilyen változást éreznénk a teljesítményben vagy a viselkedésben. A tartályok töltöttségéről ugyanaz a visszajelző műszer tájékoztat, a mutató átállásához azonban kb. négy percre van szükség. Zavaró részlet, hogy az erőforrás alacsony fordulaton hajlamos a „dadogásra”, hidegen pedig csak abnormális pedálkezeléssel indulhatunk el rángatás, rosszabb esetben lefulladás nélkül. A váltó amolyan opeles, karcosan megvezetett és hosszú utakat jár be a fokozatok között, de az áttételek jól eltaláltak, s ha nincsenek versenyzői ambícióink, kiváló partner lehet a hétköznapokban. Nem érheti viszont kifogás a futóművet, ami minden szituációban megbízhatónak bizonyult, a hazai úthálózat tankcsapdáit pedig meglepően halkan vasalja ki.

Gyökerek

A gázüzeművé alakítást az Opel angliai gyára végzi, természetesen Vauxhall néven, s bár hazánkban egyelőre csak a Vectra lesz elérhető, a brit piacon már szinte a teljes termékpaletta megvásárolható ezzel az alternatív megoldással. Hogy nálunk mennyire lesz népszerű, az több szempontból is kérdéses. Még ha a ??? forintos árával eladhatónak is bizonyul, nem tudni, hogy a magyar jogrendszer milyen hamar képes alkalmazkodni a megváltozott követelményekhez.