Az Opel Corsa OPC vitathatatlanul a legdögösebb a nagy teljesítményű kisautók között! A háromajtós verzió amúgy is vagány formatervét hatásvadász spoilerezés fokozza a végletekig!
A pilótafülke sem kelt csalódást: a középállásnál megjelölt és az alján egyenesre csapott kormány jó fogású, a Recaro sportülések nemcsak látványosak és remekül tartják a testet, hanem magasságban állíthatók és hosszú távon kényelmesek is. Persze az alumínium pedálsor és az egyedi váltókar sem hiányozhat az autóból. Csupán a középkonzol zongoralakkozása nem illik a képbe, illetve a számlapok lehetnének némileg izgalmasabbak.

A gyújtáskulcs elfordítása után a mutatók végigszaladnak a skálán, majd életre kel az 1,6 literes turbómotor. A Meriva OPC-ből származó négyhengeresnél továbbfejlesztették a szívó- és kipufogócsatornák kialakítását, így a maximális teljesítmény 192 lóerő, a legnagyobb forgatónyomaték pedig 230 Nm – ezt szükség esetén a túltöltés funkció rövid időre képes 266 Nm-re növelni.

A gázpedál utasításaira azonnal lelkes vágtába kezd a Corsa: 7,2 másodperc alatt futja a százas sprintet, s egészen 225 km/óráig bírja szusszal. Finom turbólyukat követően egyenletesen szolgáltatja erejét a motor, kezdetben sem tétlenkedik, de igazán csak 2500-as fordulat felett van elemében. Ekkor elkezd dalolni is, bár a példás zajszigetelés miatt az érces hangból kevés szűrődik az utastérbe, elsősorban a járókelőknek szól a koncert. A katonásan kapcsolható hatfokozatú sebességváltó ugyancsak támogatja a sportos vezetést, a kormányzás pedig közvetlen. Túlzottan közvetlen! A legapróbb mozdulatra is azonnal „vetődik” a kocsi. Amíg versenypályán és szlalomozáskor kimondottan előnyére válnak az éles reakciók, addig országúton és autópályán ideges a viselkedése, folyamatos korrigálásra van szükség. 

Az OPC-változat 17 colos kerekeken gördül, de felár ellenében egy számmal nagyobbat is kérhet a vásárló. A többi Corsához képest 15 milliméterrel ültették le a kocsit, feszesebb rugókat és lengéscsillapítókat, továbbá hátul merevebb lengőkart használtak a mérnökök. Kanyarban ezért sokáig biztos a tapadás, hirtelen gázelvételre, vagy ráfékezésre (terhelésváltás) viszont táncolni kezd a farrész. Mivel a menetstabilizáló rendszer viszonylag engedékeny, hagyja játszani a pilótát, csak akkor javasolt kikapcsolni, ha behatóan megismertük a Corsát.

Nyári móka

A Corsa OPC-ből még idén háromezer darabot, jövőre pedig valamivel többet szeretne eladni az Opel. Hozzánk május végén, június elején fut be a kisvillám. Az árát egyelőre nem tudjuk, de ha ezen a téren is versenyképes akar lenni, akkor az 5 490 000 forintba kerülő Clio Renault Sportnál jobb ajánlat kell.