Az új Astra kombi formatervén biztosan nem múlik az autó sikere. A hátsó traktus ugyanis harmonikusan illeszkedik a sportos képbe, a merészen emelkedő övvonal, az összeszűkülő oldalablakok és a határozott metszésű lámpatestek is a dinamizmust hangsúlyozzák.

Rendezkedünk

Csakhogy egy kombi vásárlásakor a design korántsem elsődleges szempont. Sokkal fontosabbak a csomagtartó jellemzői! Az Opel e téren sem okoz csalódást, praktikus részletekben és variálhatóságban nem szenvedünk hiányt! Az alaphelyzetben 500 literes, jó alakú csomagteret például többféle módon is bővíthetjük: a hátsó ülések 105 mm hosszan csúsztathatók előre-hátra (opció), tehát a lábtér rovására 40 literrel növelhetjük a poggyászok birodalmát. Amennyiben hosszabb tárgyat kívánunk szállítani, buktassuk előre a 60/40 – vagy feláras tételként 40/20/40 – arányban osztottan dönthető támlákat! Sajnos, ehhez a fejtámlákat ki kell szedni. A padló azonban csak akkor lesz teljesen sík, ha előtte az ülőlapokat is felhajtottuk. Végül 1950 literes raktérhez jutunk (ez kilencvennel több, mint az elődnél), melynek szélessége a kerékdobok között 1088 mm, hossza pedig ilyenkor 1819 mm, de a ledönthető jobb első üléssel (opció: 30 ezer Ft) akár a 2,7 métert is elérheti. Az 542 kilogrammos terhelhetőség ugyancsak az Astra becsületére válik.

Praktikum pro

Az ötödik ajtó magasra nyílik, széles raktérnyíláson keresztül, kényelmesen férhetünk hozzá a csomagtérhez. Bepakoláskor tulajdonképpen fel sem tűnik, hogy a holmikat kénytelenek vagyunk átemelni a kiálló fémborítású rakodóküszöbön, amikor viszont súlyosabb tárgyakat szeretnénk kiemelni a kocsiból, kimondottan zavaró. A padló alatt és az oldalfalon is találunk egy-egy rekeszt, de rögzítőkampókról és 12 voltos csatlakozóaljzatról is gondoskodtak a tervezők. Említést érdemel a poggyászroló is, ami végig sínben csúszik, így használata pofonegyszerű. Ugyancsak elmés megoldás, hogy a műanyag fogantyú lenyomására magától visszahúzódik, feltekeredik a takaróponyva. A csomagok rendszerezésében a Vectra Caravanból átvett és továbbfejlesztett FlexOrganizer rendszer segíthet, a sínre rögzíthető háló és a kihajtogatható oldalfalak a csomagtér egyedi felosztását teszik lehetővé.

Régi motoros?

Tesztautónkat az 1.7 CDTi közös nyomócsöves befecskendezésű turbódízel motor 100 lóerős változatával szerelték fel. Mivel más Opelben már számtalanszor találkoztunk ezzel az egységgel, dióhéjban annyit kell tudni róla, hogy járáskultúra és karakterisztika tekintetében az egy generációval korábbi gázolajosokat idézi. Tehát hidegindításkor (az Astrában nincs vízhőfokmérő, semmi nem jelzi, hogy a motor mikor érte el az üzemi hőmérsékletét) és gyorsításnál meglehetősen zajosan dolgozik, a 2000-es fordulat alatt tátongó turbólyukban pedig nyomatékszegény. Két személlyel és némi csomaggal kényelmesen viszi a kocsit, de teljes terhelés mellett már alaposan megizzasztja a munka. A motorhoz ezúttal a 310 ezer forint ellenében rendelhető hatfokozatú manuális sebességváltó kapcsolódott. Ennek köszönhetően leheletnyivel jobb az autó gyorsulása és rugalmassága, kedvezőbb a fogyasztása, s autópályán a kényelmes utazótempó 130-140 helyett úgy 20 km/órával magasabb. A felfüggesztések viszonylag jól viselik a hazai útviszonyok által okozott megrázkódtatásokat, magabiztosan lépik át a kisebb-nagyobb úthibákat, csupán a futóműzaj erősebb a kelleténél. A fékek kellő hatásfokkal lassítják az autót, a fékerő pontosan adagolható.

Megfizethető

Az Opel Astra ötajtós ferdehátú és kombi változata között megközelítőleg 200 ezer forint (felszereltség és motorváltozat függvényében változik) a különbség. A kocsihoz már 4 millió forint alatt hozzájuthatunk, bár ezért az összegért csak 1,4-es motor (95 LE) és Essentia specifikáció jár. Az alapfelszereltség blokkolásgátlós fékrendszert, négy légzsákot, távirányítású központi zárat és elektromos ablakemelőket (elöl) tartalmaz. Egyszóval itt még van hely a bővítésre… A gazdagabban „megpakolt” Cosmo kivitel a legkisebb motorral 4,6 millióba kerül, míg a tesztelt 100 lovas dízellel már 5 234 000 forintot kérnek érte. Amennyiben mindenképpen gázolajos Opel Astra Caravanra áhítozunk, kétszázezer forinttal csökkenthetjük a költségeket, ha beérjük az 1.7 CDTi 80 lóerős változatával.