A modell CO2-kibocsátása mindössze 127 g/km A modell CO2-kibocsátása mindössze 127 g/km

Érdemes tisztázni, hogy míg a Polo esetében a BlueMotion név egy önálló modellt takar, addig a Golfnál a jóval kevesebb vívmány miatt BlueMotion Technology névre keresztelte a VW a start-stop rendszerrel, fékenergia-visszanyeréssel és alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsokkal felvértezett típusváltozatot (a Polóval ellentétben aerodinamikai módosítás nincs).

Az ötajtós karosszériával elérhető újdonság az azonos felszereltségű, „normál” Golf 1.2 TSI-hez képest 135 ezer Ft-tal kerül többe, így az árcédulán 5 171 000 Ft szerepel. Az említett három, fogyasztáscsökkentő tételnek köszönhetően 5,7 helyett 5,2 litert gurít le torkán a gyári adatok szerint, de az általunk mért 6,2 literes átlaggal is elégedettek lehetünk, mivel tesztünk során szinte végig kemény mínuszok voltak.

Könnyen el lehet igazodni a Golf műszerfalán és kapcsolóin Könnyen el lehet igazodni a Golf műszerfalán és kapcsolóin

A fogyasztást már csak azért is barátságosnak tekinthetjük, mert a 105 lóerős turbómotor korántsem lusta, kifejezetten jól mozgatja az autót (0-100 km/h 10,5 s, végsebesség 190 km/óra). A hatfokozatú manuális váltóval ellátott 1.2 TSI mellett az 1.6 CR TDI erőforráshoz is rendelkezésre áll a BlueMotion Technology csomag, mellyel a 105 lóerős dízelmotor fogyasztása a 4,5-tel szemben 4,1 literre csökken. A dízelnél a csomag ugyanazokat tartalmazza, mint az 1.2 TSI esetében, felára pedig kétezer Ft-tal nagyobb (137 ezer Ft).

A valóságban 6,2-es átlagot mértünk – ami még mindig jó érték A valóságban 6,2-es átlagot mértünk – ami még mindig jó érték