Jó minőségűek az anyagok, ergonomikus az elrendezés, a kormány szervorásegítése hidraulikus. Modern a műszeregység, a kijelző grafikája személyre szabható. A kis pöcök segítségével kézzel is kapcsolgathatunk. Fotó: Hilbert Péter

Hiába vetette meg a lábát a magyar piacon még a 90-es években, nem tudott a Kiához vagy a Hyundaihoz hasonló presztízst kiharcolni magának a Ssangyong. Hogy mennyire nem ismert a név, elárulja, hogy volt, aki kínai gyártmánynak hitte a tesztautót, bár jó benyomást tett rá a külső-belső dizájn. Ez már önmagában is nagy előrelépés, ugyanis a márkánál visszatérő probléma, hogy minél izgalmasabb formatervekkel próbálkoznak, annál jobban megosztják az európai vevőket.

Steppelt, barna bőrkárpit esetén 169 000 Ft az ülés- és tükörmemória felára. Tágas a hely a második sorban, de emelt lábbal kell ülni

Az ázsiai ízlés nyomai továbbra is felfedezhetők, de a Rexton esetében ezek már inkább a nemzeti jelleget erősítik. Külsején alig látunk klasszikus, terepjárós dizájnelemeket, az impresszív méretek és a karosszéria felépítése többet mondanak a műanyagoknál. Amennyire csak lehet, elegáns, kidolgozott részletmegoldásokkal csinosították, ami el is érte a célját, így már összehasonlítható a vele egy méretosztályba tartozó riválisokkal. 4,8 méteres hossza és 2,8 méteres tengelytávja a BMW X5-össel vagy a Mercedes-Benz GLE-vel sorolja egy kategóriába, de a Toyota Land Cruiser is potenciális ellenfélnek számít.

Könnyen elérhető helyre került az ülés retesze

Ahhoz fel kell mászni a vezetőülésbe, hogy kiderüljön, milyen szép munkát végeztek a dél-koreaiak. Az üléseket kétszínű bőrrel húzták be, a konyakbarnából a műszerfalra is jutott a steppelt varrással együtt. A fém- és műanyag díszek mattak, ahogy a fabetét is. Utóbbinál láttunk már szebbet is, de figyelemre méltó, hogy az utolsó divatot követték. Még színes hangulatvilágítás is van, bár csak az utas előtti felületen. A legújabb Kiákból ismerős a műszeregység kialakítása, szépek a kijelzők és modernek a betűtípusok, a különböző almenükben pedig jó sokáig barangolhatunk, mire mindent ízlésünk szerint beállítunk. Például több különböző indexhangból választhatunk. Lehet, hogy ez a kínai piacos árukat juttatja eszünkbe (a tücsökciripelést remélhetőleg viccnek szánták), a menü mégis igényes, igaz, kissé bonyolult. Szimpatikus, hogy a szellőzés saját, fizikai gombsort kapott, a feláras, 9,2 colos érintőképernyőn csak az oda való funkciókat, a navigációt, vagy éppen a tolatókamerát látjuk. Általában ergonomikus az elrendezés, jól ül a vezető. A viszonylag rövid ülőlap ellenére is kényelmesek az ülések, jó a kilátás, terepjárósan magas az ülés, és a motorháztető is látszik. Az elrendezés is a megszokott, szögletes, funkcionális rendet követi. Miközben a prémiumautókhoz igazodik, a klasszikus terepeseket idézi a hangulata. Minden japánosan jól működik, a helykínálat pedig bőséges. Szinte túl széles az utastér, elöl-hátul jól el lehet férni, egyedül a belmagasság tűnik kicsinek a magas padló miatt. Nem csak a felépítés árulkodik arról, hogy valódi terepjáróban ülünk. A modern extrák tengerében, a hátul is fűthető, elöl szellőztethető, memóriás ülések, a fűthető kormány, a holttér- és sávelhagyás-figyelő, a táblafelismerő, valamint az automata fényszóró mellett a kapcsolható összkerékhajtás, a lejtmenetvezérlő és a felező is megtalálható. Futóműből kétféle is rendelkezésre áll, a kettős keresztlengőkaros elsőhöz alapáron merev hidas hátsó jár, ezt a hétfokozatú, Mercedes-Benz-féle automatikus váltóval együtt 699 000 Ft-ért akár tíz lengőkaros, független multi-linkre is cserélhetjük.

Ötüléses kivitelben hatalmas, 1051 literes a csomagtartó

Összkerékhajtású tesztautónkat utóbbival szerelték fel, ami sokat javított a vezethetőségen és a menetkomforton is. Ettől függetlenül úthibákon rázósan viselkedik a felfüggesztés, kanyarban pedig érezhetően nyúlós a kormányzás, ezek is a terepjárást jól bíró futómű velejárói. Az alapesetben hátsókerék-hajtású Rexton stabilan és csendesen fut országúton és autópályán is, mind a négy kereket hajtva a zajszint is emelkedik. Kulturált dízelmotorja, finoman kapcsoló váltója és jó hangszigetelése miatt hosszabb utakon is beválik. Az 1051 literes csomagtartó rovására hétszemélyesként is rendelhető, 872/240 literesre csökkenő raktérrel. Bár impozánsak a méretei, nagy tudásához nagy tömeg is tartozik, a csúcsváltozat az opciós extrák nélkül is 2105 kilót nyom. Ez meglátszik a 181 lóerős, 2,2 literes, saját fejlesztésű dízel teljesítményén is, amely például egy előzésnél komótosan hozza lendületbe a Rextont, és a használat módjától szinte függetlenül 9,5-10 literes átlagfogyasztást produkál. Nincs szükség jóindulatra, hogy önmagáért szimpatizáljunk vele. Ha pedig nekilátunk az osztásnak és szorzásnak, kiderül, hogy egy hasonló összkerekes máshol csaknem kétszer ennyibe kerül, ami vitathatatlanul kategóriája legjobb vételévé teszi!

Alapmodell esetén a felezővel kiegészített, kapcsolható összkerékhajtás felára 499 000 Ft

Tetszett
• minőségi összhatás
• műszaki tartalom
• ár/érték arány
Nem tetszett
• rázós futómű
• nagy tömeg

Összegzés
Majdnem ugyanazt tudja, mint neves ellenfelei, az árnyalatnyi különbséget pedig olcsósággal és hosszú garanciaidővel kompenzálja a Rexton. Nagy variációs lehetőséget és modern extrákat kínál, minősége pedig magasabb árkategóriában is megállná a helyét.

Ssangyong Rexton G4 2.2 e-XDI
Összlökettérfogat: 2157 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 133 kW (181 LE) 4000/perc
Max. forgatónyomaték: 420 Nm 1600-2600/perc
Hossz./szél./mag.: 4850/1960/1825 mm
Tengelytáv: 2865 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1640/1640 mm
Fordulókör: 11,0
Saját tömeg/teherbírás: 2105/855 kg
Csomagtér: 1051-1977 l
Üzemanyagtank: 70 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,9 s
Max. sebesség: 181 km/h
Város/országút/vegyes: 8,1/10,2/6,9 l/100 km
Tesztfogyasztás: 9,6 l/100 km
CO2-kibocsátás: 213 g/km
A modell alapára: 7 990 000 Ft (2WD, 181 LE)
A tesztelt verzió ára: 9 890 000 Ft