Ha az árlistára pillantunk, gyors fejszámolás után kiderül, hogy a 105 lóerős 1.6 TDI 5 140 870 forintos árával 550 ezer forinttal drágább az azonos teljesítményű 1.2 TSI-nél. Komoly befektetés tehát a takarékos dízelmotor, amely a gyakorlatban csak pár decivel bizonyult takarékosabbnak a benzinesnél, tesztátlagunk 6,3 literre jött ki – a tesztprogramban autópályás használat és városi-elővárosi ingázás is szerepelt, akárcsak a benzines modellnél.

Persze lehet, hogy valamikorra behozza az árát a dízel, de a lassan bemelegedő motor és a nagyon hosszú áttételezésű, ötfokozatú váltó miatt egyértelműen azoknak jöhet be, akik leginkább városon kívül használják autójukat. 130 km/óránál laza 2300-at forog a főtengely, így nem meglepő, hogy ilyenkor csak 6,0 litert iszik az 1,6-os TDI. Állandó országúti tempónál 5,0 liternél is kevesebb csúszik le a torkán, vagyis ilyen körülmények között 1000 kilométeres hatótávval kalkulálhatunk. A dízel hangja egyébként üzemmelegen már nem tolakodó, kevés rezonancia jut az utastérbe.

Az 1.6 TDI hangja nem szűrődik be zavaró mértékben az utastérbe Az 1.6 TDI hangja nem szűrődik be zavaró mértékben az utastérbe

Egyedül azt kell megszokni, hogy nem lehet alacsony fordulaton felkapcsolni, mert a hosszú fokozatkiosztás ezt nem teszi lehetővé – ezen egy hatgangos váltó nyilván segítene. Ha viszont 1600-as fordulat felett tartjuk a motort, szépen szedi a lábát a Toledo, amit a 10,6 másodperces gyorsulás és a 190 km/órás végsebesség is alátámaszt.

250 Nm-es nyomatékot produkál a közös nyomócsöves dízelmotor 250 Nm-es nyomatékot produkál a közös nyomócsöves dízelmotor

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!