A Ford tervei között az szerepelt, hogy az indiai részlegét egy, a Mahindrával közösen létrejövő vállalkozásba adja bele, amelyben az indiai partner kap irányító szerepet (51%), és alapvetően az ő autói alapján készülő Fordokat forgalmaztak volna. A 2019 októberében megkötött stratégiai együttműködési megállapodás még el sem indult igazából, hiszen még az első közös termékre is várni kell, nem kezdték meg az új cég megszervezését.
Az új év első napján a két fél most bejelentette, hogy nem lesz semmi a tervezett együttműködésből, az eltelt időszak alatt ugyanis olyan gazdasági és jogi változások történtek a globális autópiacon, amelyek mindkét fél számára a tőkekiadásaik átgondolását tették szükségessé, és inkább felmondták az együttműködést.

A Mahindra szempontjából nincs változás, a terveknek megfelelően 2021 második negyedévében piacra dobják az új XUV500-ast, amelynek már akkumulátoros-elektromos változata is lesz. Azt nem tudjuk, hogy mi lesz a Ford márka sorsa az indiai piacon, a stratégiai együttműködés bejelentése a kivonulás alternatívája volt. A hírek szerint egyébként szerződéses bérgyártás alapon megvalósul majd az új XUV500-as alapján készülő Ford szabadidő-autó, bár az is igaz, hogy amíg a Mahindra már áprilisban kapható lesz, a Ford változatot csak 2022-ben akarják piacra dobni.

Fotó: Team-BHP