Ahogy azt korábban már jeleztük, a BMW már elárult néhány nagyon fontos dolgot az új M3-as és M4-es típusokkal kapcsolatban. A leleplezésre a januári Detroiti Autószalonig kell várniuk a rajongóknak, de legalább a műszaki tartalmat megismerhetik addig is.

Legfontosabb változás, hogy a 4,0 literes V8-as szívómotor helyett egy 3,0 literes, soros hathengeres benzinmotor hajtja az M3/M4-est – a hétköznapi változatoktól eltérően itt két darab turbófeltöltő van. Hogy az élmény ne csökkenjen, nagyon pörgősre vették ezt az erőforrást is, a leszabályozási fordulatszám meghaladja a 7500/percet, a teljesítmény 430 LE, a maximális nyomaték 500 Nm. A korábbi Getrag egység helyett immár ZF hatfokozatú, kézi kapcsolású váltót párosítanak ehhez, ami egyébként 12 kg-os tömegmegtakarítást eredményezett. A kardántengely karbonból készül, a kisebb forgó tömeg pedig gyorsabban felpörgő erőforrást is eredményez.

A vezetési élményt növeli még a Nissan 370Z-ből ismert megoldás, amely visszakapcsoláskor automatikus gázfröccsel próbálja kiegyenlíteni a fordulatszámokat. Rajtautomatika a feláras 7-DCT dupla kuplungos váltóhoz jár, a számítógéppel vezérelt M differenciálmű minden esetben széria. Kevesebb, mint 1500 kg lesz az alapváltozat tömege, ami 80 kg-os csökkenés az elődhöz képest, és jelentősen könnyebb lesz a vetélytársaknál (Audi RS4 1870 kg, Mercedes C 63 AMG 1730 kg).

Felár ellenében karbon-kerámia fékekkel is elérhetőek lesznek a modellek, ahogy az Adaptive M felfüggesztés is extra lesz. Széria azonban a karbon csomag (tető, csomagtérfedél a kupén, merevítések, kardántengely), az elektromos kormányszervo. Pontos számokat a BMW M3-as és M4-es menetteljesítményeivel kapcsolatban majd a leleplezéskor árulnak el. Első körben egyébként csak a kupé és a limuzin megvadított változatai mutatkoznak be, később jön majd a kabrió – és talán a kombi.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!