Csúcsmodellhez illő az N-Design felszereltségnél a belső, kényelmes a lábtámasz, jó a vezetési pozíció. Fotó: Stefler Balázs

Amíg az első Juke-nál széles volt a motorkínálat – egészen a GT-R technikával felszerelt Juke R-rel bezárólag –, addig az új modellnél épp csak a kézi kapcsolású váltó vagy a 7 fokozatú, duplakuplungos egység közül lehet választani. Ez annak tudható be, hogy már nem világautóról van szó, a Juke csak és kizárólag az európai régió számára készül Angliában, a többi piacon a konzervatívabb megjelenésű Kicks modellel váltották; piactól függően akár e-Power benzinmotoros generátorral felvértezett elektromos hajtással. Mifelénk ilyen nem lesz, helyette a Renault által kifejlesztett – de a Nissantól származó 1,6-os szívómotort használó – hibrid modell megjelenése várható, ha nagyon égető lesz majd a flottafogyasztás kérdése.

Addig az 1,0 literes turbómotorral kell beérnünk, igaz, túl sok panasz nem lehet a 3 hengeresre. A gyártás kezdetén még 117 lóerőt (5250/perc) és 180 Nm-t (1750/perc) tudott, mára ebből 114 lóerő (5000/perc) és 200 Nm (3000/perc) lett; ne bánkódjunk a 3 lóerő elvesztése miatt, mert sokkal szélesebb lett a használható fordulatszám-tartomány. A hangja visszafogott, vibráció nincs, a teljesítménye minden élethelyzetben elegendő, mert jól kalibrálták a 6 fokozatú váltó áttételeit. Finoman jön ki a turbólyukból, egyedül akkor kíván a sofőr nagyobb teljesítményt, ha sportos vezetéshez támad kedve. Utóbbi egyébként gyakran felmerül, mert az N-Design felszereltséghez alapáron járó 19 colos felnikkel és a peres gumikkal (225/45) túlságosan feszes a felfüggesztés, kifejezetten rázós a haladás és érdemes minden kátyút nagy ívben kerülni. A másik oldala ennek a kerékválasztásnak, hogy jól fordul a Juke, nem tolja az orrát, egészen pontos a kormányzás, igaz, élvezetes kanyarvadászat helyett inkább a lendület megtartása a cél.

Az üléstámlába épített hangszórónál jobban örültünk volna az állítható magasságú fejtámlának. Finoman dolgozik és kellően erős az 1,0 literes turbómotor, az ígért térfogat jelentős része a padló alatt található

A 8,32 millió Ft-ba kerülő N-Design csúcsmodellnél a belső hangulat is sportos, bőven jut az Alcantarából a műszerfalra, az ajtókárpitra, a lábtámaszra és a könyöklőre, lakkfeketék a díszek. Viszonylag új modellről lévén szó meglepő, hogy bőven vannak fizikai kapcsolók a műszerfalon, nincs vetített műszeregység, miközben számos online szolgáltatást nyújt a Juke – a műszerfal tetejére került az érintőképernyős fejegység, ami nagyban megkönnyíti a használatát. A Renault alapra való átállásnak köszönhetően tágasabb a karosszéria, már a második sorban is kényelmesen el lehet férni, igaz, a nagyméretű első támla korlátozza az előre kilátást. A korábbinál öblösebb csomagtér jelentős része a padló alatt (egy fiók és az alatt a pótkerékmélyedés) található, és nagyobb méretű nyíláson férhetünk hozzá.

Addig jó, amíg az útminőség is kifogástalan, egyébként a 19 colos felnik miatt ráz a Juke

TETSZETT
• megjelenés
• vezethetőség
• helykínálat
NEM TETSZETT
• 19 colos felnivel rázós a futómű

ÖSSZEGZÉS
Sokat javult a Juke használhatósága, miközben megtartotta karakteres megjelenését. A 19 colos felni egyértelműen túlzás a hazai útviszonyok között, az igazán sportos haladáshoz nagyobb motorteljesítményre lenne szükség. Árban nagyjából ott van, ahol a vetélytársak.

Nissan Juke 1.0 DIG-T
Összlökettérfogat: 999 cm3
Hengerek/szelepek: S3/12 turbó
Max. teljesítmény: 84 kW (114 LE) 5000/perc
Max. forgatónyomaték: 200 Nm 3000/perc
Hossz./szel./mag.: 4210/1800/1595 mm
Tengelytáv: 2636 mm
Fordulókör: 10,6 m
Saját tömeg/terhelhetőség: 1243/457 kg
Csomagtér: 422-1305 l
Üzemanyagtank: 46 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,7 s
Max. sebesség: 180 km/h
Átlagfogyasztás: 5,9-6,3 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 134-140 g/km
A modell alapára: 6 500 000 Ft