A német GTÜ Gesellschaft für Technische Überwachung mbH a német Auto Club Europa (ace) és az osztrák Arbö autós klubokkal közösen elvégzett nyárigumi-tesztjén kifejezetten a prémiumgyártók második vonalbeli abroncsaira koncentráltak, mert kedvező áruk miatt sokan választják ezeket. Kilenc 215/55 R17 méretű garnitúrát vizsgáltak meg még 2019 novemberében a Bridgestone olaszországi tesztközpontjában.

A kilenc közül csak a Tajvanon gyártott Maxxis Premitra 5-ös érdemelt ki nagyon ajánlott minősítést, négy lett ajánlott (Sava Intensa UHP 2, Fulda SportControl 2, Apollo Aspire XP és Toyo Proxes Sport), a maradék négy feltételesen ajánlott eredménnyel végzett. A 20°C-os aszfalthőmérsékletnél végzett fékút-vizsgálaton 26,5-28,8 méter lett a fékútja az abroncsoknak.

Itt megjegyezték a tesztelők, hogy ezek az értékek az új, 8 mm-es futófelülettel rendelkező abroncsokra igaz értékek, ahogy kopik az abroncs úgy romlik a vízelvezető képessége, 3 mm-es mintamélységnél például 10 méterrel hosszabb fékúttal kell számolni. Száraz aszfalton nagyon közel vannak egymáshoz a garnitúrák, hétköznapi használat során nem lehet különbséget felfedezni közöttük

A Maxxis Premitra 5-ös azzal tudott fölényesen nyerni, hogy nedves körülmények között messze ennek a legjobbak a tulajdonságai. Örömtelinek tartják a tesztelők, hogy jó eredményt is találni a második vonalbeli márkáknál, így könnyen lehet, hogy jobban – és biztonságosabban – jár az, aki a kopott prémiumgumi helyett új második vonalbeli garnitúrát vásárol.