Szolidan újult meg az S-Max, markánsabb lett a hűtőmaszk, új a LED-es menetfény Szolidan újult meg az S-Max, markánsabb lett a hűtőmaszk, új a LED-es menetfény

Mielőtt nekiveselkednénk a 2.0 TDCi változatnak, fussuk át a tavaly végrehajtott apró kozmetikai műtét tételes listáját. Fiatalosabbá vált a hűtőmaszk, megváltozott a hűtőrács, újak a LED-es fénycsíkok, belül pedig igényesebb anyagok használatával emelték a kabin nívóját.

Jelentős változások történtek a motortérben, új (1.6 EcoBoost és 2.0 EcoBoost) és átdolgozott aggregátok (2.0 TDCi és 2.2 TDCi) gazdagítják az S-Max palettáját.

Erősebb lett a kulturált üzemű 2,0-es TDCi

A modellfrissítés előtti S-Maxhoz is választható volt a 2,0 literes gázolajos, melynek legfickósabb változata 143 lóerős, nyomatéka pedig 340 Nm. Utóbbi érték az erősítő kúra után sem változott, az immár 163 lovas TDCi is pont ekkora nyomatékkal rendelkezik, azonban a maximális teljesítményét 4000-es percenkénti fordulatszám helyett már 3750-nél leadja. A plusz lóerők és a kedvezőbb teljesítményleadás jobb gyorsulást (10,2 s helyett 9,5 s), nagyobb végsebességet (196 km/h kontra 205 km/h) és 0,7 l/100 km-rel kedvezőbb fogyasztási értéket eredményeznek – a 905 km-es tesztprogram végén dicséretesen alacsony, 6,8 l/100 km-es átlagot mértünk.

Bár finomodott a felhasznált anyagok minősége, de sem ez, sem pedig az illesztési pontosság nem kiemelkedő Bár finomodott a felhasznált anyagok minősége, de sem ez, sem pedig az illesztési pontosság nem kiemelkedő

A gázolajos csendesen kel életre, hangja mindvégig visszahúzódó, csak a leszabályozás előtti régióban válik kissé tolakodóvá. Alacsony fordulaton (2000/perc alatt) nem nagyon érezni a 340 Nm-es nyomatékot, az csak a turbólyuk átlépése után ad vehemens lendületet a Fordnak. A hatgangos váltó precízen kapcsolható, a futómű hangolása akár a sportos Focusé, egyedül a magasabb üléspozíciót kell megszokni. Az utastér tágas, az ülések széles tartományban állíthatók, kényelmük és tartásuk is rendben van. A második sorban három egymástól függetlenül mozgatható fotel található, a rendelkezésre álló tágas tér és a sík padló révén valódi ötszemélyes autóról beszélhetünk.

Egyenként tologathatók az ülések, a támlák állása is szabályozható Egyenként tologathatók az ülések, a támlák állása is szabályozható

A csomagtartó 755 literes, ám lehajtott ülésekkel két köbméteresre növelhető. Akinek kicsi az ötfős felállás, az 240 000 forintért kétszemélyes harmadik padsort is kérhet autójához. Tesztautónkat négyrétegű, egyedi „jégfehér” fényezés (336 000 Ft) és Individual optikai csomag (470 000 Ft) dobta fel. Utóbbihoz hátsó szárny, sportos ütközőbetétek, oldalspoiler, fényes, fekete hűtőrács és lökhárítóba integrált, krómozott kipufogóvég tartoznak. Szép kis summa, extrák nélkül 9 715 000 forint kifizetése után lehet a Ford izmos egyterűjéhez hozzájutni. Ha elcsavarta az ember fejét a típus, de a vételár kiábrándító, akkor kedvezőbb felállásban is elérhető az S-Max, melynek 115 lóerős dízel kivitele „csak” 8,61 milliót kóstál.

Már a 163 lóerős dízel is tempósan mozgatja a Ford egyterűjét Már a 163 lóerős dízel is tempósan mozgatja a Ford egyterűjét

TETSZETT
utas- és raktér
motorerő, fogyasztás
futómű

NEM TETSZETT
központi digitális kijelző
kézifékkar

ÖSSZEGZÉS
Sportos külső és hasonló vezetési élmény, miközben a praktikum egy pillanatra sem szenved csorbát – ügyes járgány az S-Max! A legerősebb 2,0-es dízel kifinomult, csínján bánik az üzemanyaggal, akinek pénze és igénye van rá, az akár automatikus váltót (600 000 Ft) is választhat hozzá.

FORD S-MAX 2.0 TDCi
Összlökettérfogat: 1997 cm3
Hengerek/szelepek száma: S4/16
Max. teljesítmény: 120 kW (163 LE) 3750/min
Max. forgatónyomaték: 340 Nm 2000/min
Hossz./szél./mag.: 4768/1884/1658 mm
Tengelytáv: 2850 mm
Fordulókör: 11,9 m
Saját tömeg: 1690 kg
Terhelhetőség: 815 kg
Csomagtér: 755/2000 l
Üzemanyagtank: 70 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,5 s
Max. sebesség: 205 km/h
Fogy.város/országút: 7,2/4,9 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,8 l/100 km
CO2-kibocsátás: 152 g/km
A modell alapára: 8 250 000 Ft (1.6 EcoBoost, 160 LE)
A tesztelt verzió ára: 9 715 000 Ft