Abban az átmeneti évben járunk, amikor megérkezett az új Astra kombi, az egy kategóriával nagyobb Insigniát pedig még nem váltották le. Előbbi bizony jobb kombi: a csomagtér ugyanúgy 540 literes alaphelyzetben, bővítés után már a kisebb Astra vezet 100 literrel, a terhelhetőség gyakorlatilag egyforma, miközben a kompaktautó saját tömege 200 kg-mal alacsonyabb. Ráadásul nem csak méret tekintetében tud többet az Astra Sports Tourer, de a szolgáltatásaiban is: a csúcsfelszereltségű tesztautónál az elektromos csomagtérajtó-mozgatást a jobb oldali tolatóradar-érzékelő alatti láblendítéssel is lehet aktiválni, a hátsó támlák az oldalfalon elhelyezett gomb nyomására dőlnek le, nem kell előremenni ehhez és a mechanikus rögzítéssel vesződni. A raktérpadló alatti fiókban pótkerék utazik, ránézésre annak sincs akadálya, hogy teljes értékű kerék is elférjen, a tesztautóban szükségpótkerék volt.

Jó a minőségérzet, de alig lehet észrevenni a bőrrel borított részeket. Fotó: Hilbert Péter Jó a minőségérzet, de alig lehet észrevenni a bőrrel borított részeket. Fotó: Hilbert Péter

De nem csak kombiként állja az összevetést nagytestvérével az Astra, az utastérben azzal szembesül az ember, hogy milyen tágas a második sor, a vezetőüléshez pedig akár masszázsfunkció is rendelhető (500 000 Ft). Ez a deréktámasz pulzálását jelenti, és mivel elég gyorsan véget ér a kényeztetés, sokat kell vakon az ülés peremén matatni az újraaktiváláshoz. Egyébként egyértelmű a kezelhetőség, még ha az érintőképernyős fejegység menüjéhez némi rutinra van is szükség. Az ötajtóshoz képest egy új kapcsoló van, a vezetőajtó kárpitján helyezték el a csomagtérfedél vezérlőjét. A fényes fekete betétek hivatottak oldani a fekete műszerfal egyhangúságát, amit meg is tesznek azzal, hogy minden porszem és ujjlenyomat meglátszik rajtuk, és akkor még itt van a bőrkárpit díszvarrása és a kályhaezüst betétek.

Bence elfér, de morcos, mert csak a vezetőnek jutott masszázsfunkció Bence elfér, de morcos, mert csak a vezetőnek jutott masszázsfunkció

Remek motor a biturbó 1,6 literes dízel, amelynél egy fix geometriájú kis feltöltő és egy változó geometriájú nagyobb dolgozik együtt, ennek eredményeként már nem sokkal 1000/perc fordulat után húzni kezd, és egészen a 4800/percnél lévő leszabályozásig nem is fullad ki. Keveset kell kapcsolni, az extrémen alacsony fordulatszámok ellen sem tiltakozik, a hangja pedig mindig háttérben marad. Még a 17 colos felnikkel is egészen jó a rugózás, az úttartás és a fékek is rendben vannak, de a teljesen érzéketlen kormányzás miatt nem valami nagy élmény a kanyargós szerpentinen autózás – csomagrögzítésre csak az oldalfalon elhelyezett gyűrűknél van lehetőség.

Sík falakkal határolt óriási raktér, a támlák gombnyomásra dőlnek Sík falakkal határolt óriási raktér, a támlák gombnyomásra dőlnek

Azonos felszereltségű ötajtóshoz képest 200 000 Ft a kombi felára, ennyit megér az extra hely, és a lendületes tetődíszléc – az első két felszereltségnél fekete, nem krómozott – okán a megjelenés is sportos marad. A biturbó dízelt csak a két magasabb felszereltségnél lehet választani, a felár nem vészes, a 110 lóerőshöz képest 400, a 136 lóerőshöz viszonyítva 250 ezer forint. Aki sokat autópályázik vagy épp cipekedik, és kell neki a folyamatos húzóerő, annak megéri a beruházás.

Tekintélyes méretű az új Astra kombija, amely bizony nemhogy utolérte, de le is hagyta az Insigniát Tekintélyes méretű az új Astra kombija, amely bizony nemhogy utolérte, de le is hagyta az Insigniát

Tetszett
• tágas utas- és csomagtér
• erős és takarékos motor
• könnyű kezelhetőség

Nem tetszett
• érzéketlen kormányzás
• vastag D-oszlop

Összegzés
Tágas és praktikus kombi az Astra ST, amelyet jó pénzért különleges extrákkal is fel lehet szerelni. A biturbó dízelt egészen jó áron adják, nem fogyaszt sokat, szóval dízelhívőknek érdemes megfontolni.

Opel Astra ST 1.6 BiTurbo CDTI
Összlökettérfogat: 1598 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 biturbó dízel
Max. teljesítmény: 118 kW (160 LE) 4000/perc
Max. forgatónyomaték: 350 Nm 1500-2250/perc
Hossz./szél./mag.: 4702/1809/1510 mm
Tengelytáv: 2662 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1544/1558 mm
Fordulókör: 11,05 m
Saját tömeg/teherbírás: 1435/550 kg
Csomagtér: 540-1630 l
Üzemanyagtank: 48 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,9 s
Max. sebesség: 220 km/h
Város/országút/vegyes: 5,2/3,7/4,2 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,3 l/100 km
CO2-kibocsátás: 112 g/km
A modell alapára: 5 050 000 Ft (ST 1.4 Ecotec 100 LE)
A tesztelt verzió ára: 7 220 000 Ft

Végső hajrá – Opel Insignia ST 1.6 CDTI 136 Ecoflex teszt

Remek kis dízellel kezdi pályafutásának végső szakaszát az Insignia.

Megkapta a szentgotthárdi gyártású modern 1,6-os dízelt az Insignia, és mivel itt megtartották a 2,0 literes gázolajost is, 136 lóerő/320 Nm a maximum a kis négyhengeresnél. A dízel maga suttog, de a turbó fütyülése – ha halkan is – mindig jelen van, az előrelépés így is érezhető még az utolsó modellfrissítésnél némileg gatyába rázott 2,0 literes dízelhez képest. Talán a 110 000 Ft-os ecoFLEX csomagnak tudható be, hogy bináris a teljesítményleadás – a fogyasztás csökkentése érdekében többek között megnyújtották a végáttételt, így az 1500/perc fordulat eléréséig semmi nem történik, majd megindul az 1,6 tonnás saját tömegű autó, tesztátlagunk 6,8 l/100 km volt. Ha már egyszer haladunk, csak a kicsit furán reagáló távolságtartó tempomathoz kell hozzászokni: az elénk sávot váltó autóra szinte vészfékezéssel reagál (a műszerfal kijelzője szerint korábban érzékelte már, hogy elé került egy másik autó, de nem fékez azonnal), ellenben nagyon hamar lelassít, ha valakit utolérünk a külső sávban haladva, így a megszokottnál sokkal korábban sávot kell váltanunk. Ezzel a motorral 8,2 millió az ecoFLEX Insignia kombi alapára, a tesztautó a sok extrával már 12 millió Ft felett volt.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!