Leheletfinom fazonigazításnak vetették alá a Navarát, kívülről mindössze a módosult hűtőmaszk, a lámpatestek és a visszapillantó tükrökbe épített irányjelzők árulkodnak az újdonságról. Belül frissített középkonzol, az elődénél valamivel jobb tapintású, de még messze nem prémiumminőségű anyagok, gazdagabb szín- és kárpitpaletta jelentik a legfőbb változásokat. Az extralistára felkerült a BOSE hangrendszer, az elektronikus menetstabilizáló, s tolatókamerával kombinált navigáció is elérhető.

Utóbbi a 3,0 literes kivitelnél széria, a tolatókamerának pedig valóban nagy hasznát venni. Még jobb lenne a rendszer, ha parkolóradarral is kombinálták volna, mert a színes monitor képe esőben nem elégséges a precíz manőverezéshez. A navigáció a frissítés során sem változott érdemben, a benne használt szoftver számára még mindig ismeretlen például az M6-os autópálya Dunaújváros és Pécs közötti szakasza.

Indokolt a 231 lóerő a Navarához?

A válasz röviden és velősen: nem. Már alapesetben sem kell szégyenkeznie a Navarának, a mozgatásról itt 190 lóerős, 450 Nm-rel megáldott 2,5-ös dCi gondoskodik. Ráadásul a facelift hozadéka, hogy ehhez a blokkhoz a hatgangos kézi helyett immár ötfokozatú automatikus váltó is kérhető. Utóbbi felállásban a Navara 2 706 000 forinttal kerül kevesebbe a kizárólag hétfokozatú automatával kapható 3,0 literesnél. A két modell vontatóképessége (fékezett 3000 kg, fékezetlen 750 kg) megegyezik, a „böszme” kivitel egyetlen igazi előnye a 805–845 helyetti 900 kilós terhelhetőség.

Személyautósabb lett a belső atmoszféra, de a vezethetőség teherautós Személyautósabb lett a belső atmoszféra, de a vezethetőség teherautós

A V6-os dízel kifejezetten teherautós kelepeléssel kel életre, és gyorsításnál sem kapjuk meg az elvárt hathengeres duruzsolást. A váltó annak dacára, hogy az 550 Nm már 1750-től bevetésre kész, a kelleténél mindig magasabb fordulatszámon hajlandó csak feljebb kapcsolni. Utóbbin a manuális közbeavatkozás sem segít, a vezérlés nem engedi 2000 alatt a művelet végrehajtását. Az automata átlagos ritmusban haladva kellően finoman kapcsol, azonban erőteljes gyorsításnál megtorpan a produkció, s kell egy-két másodperc, mire összeszedi magát. A futómű a feleslegesen nagy, 18 colos kerekekkel karöltve terheletlenül egyáltalán nem komfortos, kátyún felüt, keresztbordán pedig elpattog a kijelölt ívről. A kormányzás ennél indirektebb talán nem is lehetne, kevés a visszajelzés, ütközéstől ütközésig sokat kell tekerni, nagyobb tempónál pedig minimális, de állandó korrekciót igényel az egyenesfutás. Márpedig ha belendül a behemót, akkor rendesen meg tud iramodni (végsebesség: 195 km/óra), a jókora nyomatékot nagyobb tempóról való gyorsításnál érezni igazán.

Tesztfogyasztás 11,0 liter alatt Tesztfogyasztás 11,0 liter alatt

A fülke elöl-hátul tágas, viszont a vezetőülés magassága nem, csak az ülőlap első-hátsó dőlésszöge állítható, továbbá bárdolatlan működésű az automata légkondi. Utóbbi még alapfokozatban is túl erős befújással dolgozik. Rekeszből akad bőven, óriási a könyöklő alatti üreg, az ajtózseb és a dupla kesztyűtartó is öblös. A második sorban a támla ledönthető vagy az ülőlap is felhajtható, attól függően, hogy mekkora csomagot kívánunk szállítani. A nagyobb holminak persze ott a jókora plató, melyen alsó és oldalsó, sínen csúsztatható horgok segítik a biztonságos rakományrögzítést. Aki valóban teherszállításra használná a Navaráját, annak érdemes áldozni a feláras platóborításra és a fülke mögötti fémrácsra. Szimpatikus húzás, hogy nem kérnek felárat a 10 cm-rel hosszított platójú kivitelért, ahogy az is, hogy már egyetlen Navara vásárlásakor 10%-os flottakedvezményt biztosítanak. A garancia 3 év kilométerkorlátozás nélkül, a rozsdavédelem 12 évre szól, a kötelező szervizeket pedig 30 000 km-enként vagy kétévenként kell megejteni.

A tetőcsomagtartó terhelhetősége 56 kilogramm A tetőcsomagtartó terhelhetősége 56 kilogramm

TETSZETT
tágas kabin
divatos forma
felár nélküli hosszított plató

NEM TETSZETT
vételár
rugózás terheletlenül
kissé lassú automata
motorhang

ÖSSZEGZÉS
Szép és méretes jószág a Navara, a 3,0 literes kivitelnek azonban vajmi kevés értelme van. Nettó 9,93 millió túlzás a Navaráért, a 3,0 literes, automata Toyota Hilux (170 LE) 6,83, a Ford Ranger (156 LE) pedig 7,02 millióért vásárolható meg.

Nissan Navara D/C 3.0 V6 dCi 7A/T
Összlökettérfogat: 2991 cm3
Hengerek/szelepek: V6/24 turbódízel
Max. teljesítmény: 170 kW (231 LE) 3750/min
Max. forgatónyomaték: 550 Nm 1750/min
Hossz./szél./mag.: 5396/1848/1906 mm
Tengelytáv: 3200 mm
Fordulókör: 13,3 m (padkák közt)
Saját tömeg/teherbírás: 2110/900 kg
Platóméret: 1611×1560(1130*)x457
Üzemanyagtank: 80 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,3 s
Max. sebesség: 195 km/h
Város/országút/vegyes: 12,3/7,6/9,3 l/100 km
Tesztfogyasztás: 10,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 246 g/km
A modell alapára: 6 885 000 Ft (K/C 2.5 dCi, 190 LE)
A tesztelt verzió ára: 12 416 000 Ft
* kerékívek között

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!