A Volkswagen szerint még ebben az évtizedben valósággá válik a teljesen önvezető autó, amellyel elsősorban az autómegosztó és személyszállító szolgáltatásokat akarják forradalmasítani – függetleníteni az emberi sofőröktől. Mivel még van egy szűk egy évtized eddig a forradalomig, most megpróbálják kideríteni, hogy mire is vágyik az utazóközösség. A Gen.Travel esetén a lényeg a moduláris utastér, amely különféle elrendezésekkel tud alkalmazkodni az utasok igényéhez.

Legfeljebb 4 személyes lehet az utastér, amelyből van tárgyaló-mód egymással szembe fordított ülésekkel, középen nagy asztallal. Családi üzemmódban előre néznek az első ülések, ahol a gyermekek foglalhatnak helyet, akik a saját virtuális valóságukban tölthetik az utazási időt, amíg a szülők hátul pihennek. És akkor ott van a 2 személyes elrendezés, amikor akár ággyá is át tudnak alakulni a hátsó ülések. Nagyon alacsonyan van az övvonal, nagy méretű ablakok teszik lehetővé a kilátást. Azokra is gondoltak a Volkswagen mérnökei, akik nehezen viselik az autózást, aktív futómű-szabályozás csökkenti a karosszériadőlést kereszt- és hosszirányban, és a a dinamikus, az autó mozgásától függő hangulatfénnyel állítólag meg tudják szüntetni a mozgási rosszullétet. Az önvezető rendszer a konvojban haladásra is képes, a másik autó szélárnyékában haladással lehet maximalizálni a Gen.Travel hatékonyságát.