Amíg a gyártók általában eurómilliókat költenek arra, hogy az amerikai autók megfeleljenek a finnyás európai vásárlóknak, addig a Chevrolet új hátsó lámpát, tükröket, közvetlenebb kormányzást és feszesebb futóművet tervezett a Camarónak. Izomautó ez, kérem szépen, az amerikai autógyártás egyik jelképe, amit nem is próbál titkolni. Egyszerű, kicsit felszínes, de ha kell, nagyot tud ütni. Nem feltétlenül célzottan, de a hatását mindenképpen eléri.

Vastagabb a kormány karimája az európai modellekénél. Nem látszik, de van bőrbetét is a műszerfalon Vastagabb a kormány karimája az európai modellekénél. Nem látszik, de van bőrbetét is a műszerfalon

Minek bonyolítsuk a dolgokat, ha azok egyszerűek is lehetnek? Technika helyett lökettérfogatot kapott a motor: 1 vezérműtengely, 8 henger, 16 szelep kontra 6,2 liter. Az eredmény lenyűgöző. Alapjáraton érezzük a karosszéria mozgolódását, az elmaradhatatlan gázfröccsre nagyot billen oldalra a felépítmény. Ahhoz, hogy a 432 lóerő és az 569 Nm ne cselezze ki (rögtön) a vezetőt, elképesztően hosszú váltóáttételezést választottak – hatodik fokozatban száznál 1500 alatt marad a főtengely fordulatszáma. Az érem másik oldala, hogy a motor 6500-ig forog 3000-ig semmi különös, ezután kezdi emelni a hangját, majd 4000 felett rúg egy hatalmasat, és üvöltve rántja magával az üresen is 1,8 tonnás kasznit. A hatfokozatú kézi váltó – a Hurst-rudazatnak hála – rövid utakon kapcsolható, de határozott kezet kíván. Ahogy a kuplungpedál is kiváló a vádli edzésben tartására.

Látványos autózás: keresztben, hosszában

Az alap, hogy nem lehet feltűnésmentesen közlekedni a Chevy Camaróval, de több módon is lehet fokozni a helyzetet. Városi forgalomban például a motor pörgetésével, 40-re lassítással, majd onnan újra 50-re gyorsítással lehet élvezni a remek motorhangot. Ha erre netán ráunnánk, mehet az ötödik fokozat, és 50-nel bugyborékol az autó mindenfelé, még hegymenetben is. Ennél csak akkor tudunk izgalmasabban autózni, ha tényleg nagyon tudunk vezetni, és sikerül olyan helyet találnunk, ahol a madár se jár, no és szegélykő sincs feltétlenül… Mert ha egyszer a Camaro elindul keresztbe, gyorsnak kell lenni a kontrolláláshoz – nagy a lendület, a kormány nem eléggé közvetlen áttételezésű. Mondjuk a fékre nyugodtan hagyatkozhatunk, szélesek a gumik, a Brembo rendszer pedig hatásosan fűti el a mozgási energiát.

Elöl a tetőablak, hátul a tető miatt feszengenek a termetesebbek. Na ja, van kabrió is, végtelen fejtérrel… Elöl a tetőablak, hátul a tető miatt feszengenek a termetesebbek. Na ja, van kabrió is, végtelen fejtérrel…

Ha azonban esős az út, a helyzet drámaian megváltozik. A széles abroncsok körforgalomban nem tudják maguk alól kiszorítani a vizet, ezért már 40-nél is előzni kezd a hátsó tengely, mindezt bekapcsolt ESP-vel. Fehér aszfalton még az elindulás is nehéz, ha 1 centinél mélyebbre nyomjuk a gázpedált. De nem csak az időjárás miatt kell vigyázni, beszálláskor nem árt fejet hajtani a tetőlemez előtt, ezt a pozíciót a hátul ülők tartósan tapasztalhatják. Rejtély, hová tűnt az a rengeteg hely, amit az egyébként nagy méretű karosszéria körbefog, a csomagtartó is csak 384 literes!

Erős, nyomatékos, de ha nem padlózzuk, nem is fogyaszt sokat a V8-as Erős, nyomatékos, de ha nem padlózzuk, nem is fogyaszt sokat a V8-as

Végül jöjjön a legszebb dolog az egészben, a vételár. Az utca embere valódi értékének nagyjából duplájára taksálja az autót, amelyért a márkakereskedésben legalább 14,05 millió forintot kell az asztalra tenni. Sok extra nincs, kérhetünk automata váltót, elhagyhatjuk a tetőt, felmatricázhatjuk a karosszériát. A következő, hasonló teljesítményű autó hozzávetőleg 8-10 millió forinttal drágább. Arról nem is beszélve, hogy ezt az árkülönbözetet nem fogjuk a benzinkúton hagyni, mi is meglepődtünk a 432 lóerős autó 12,9 literes tesztfogyasztásán. Igaz, sokat esett az eső, olyankor pedig alapjárat közelében üzemel a V8-as.

Nagy hely kell az ilyen mutatványokhoz, meg jó reflexek Nagy hely kell az ilyen mutatványokhoz, meg jó reflexek

TETSZETT
megjelenés
motorhang, teljesítmény
ár/lóerő arány

NEM TETSZETT
tapadás hiánya esőben
szűk utas- és csomagtér
akadozó váltó

ÖSSZEGZÉS
Magával ragadó hang, brutális teljesítmény, jó fékek, kirívó megjelenés. Mindezek miatt lehet imádni a Camarót. A szűk hely, a taposva magas fogyasztás és az esőben nyújtott csapnivaló produkció miatt közel sem tökéletes. Viszont mindenkinek tetszik.

Chevrolet Camaro 6.2 V8
Összlökettérfogat: 6162 cm3
Hengerek/szelepek: V8/16
Max. teljesítmény: 318 kW (432 LE) 5900/min
Max. forgatónyomaték: 569 Nm 4600/min
Hossz./szél./mag.: 4837/1917/1360 mm
Tengelytáv: 2852 mm
Fordulókör: 11,6 m
Saját tömeg: 1769
Teherbírás: 431 kg
Csomagtér: 384 l
Üzemanyagtank: 75 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 5,2 s
Maximális sebesség: 250 km/h
Város/országút/vegyes: 20,9/10,2/14,1 l/100 km
Tesztfogyasztás: 12,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 329 g/km
A modell alapára: 14 050 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!