A felhasznált anyagok terén kellemes meglepetéssel szolgál az MG. A burgundi kárpit felára 150 000 Ft. Fotó: Stefler Balázs

Bár a mostani autóipari helyzetben egyetlen cégnek sem lenne okos előre inni a medve bőrére, a brit-kínai márka magyarországi bemutatkozása egyelőre igazi sikersztori (lásd ezt a cikket). A brit gyökerű, de a kínai SAIC-hoz tartozó MG stratégiája egyértelmű, szépen fokozatosan egyre nagyobb szeletet hasítanának ki a piaci tortából, ennek egyik fontos része pedig a HS modellcsalád bevezetése. Az importőr szerint a Kia Sportage és az Opel Grandland a fő ellenfél, már csak azért is, mert a dél-koreai és a német modellből is rendelhető konnektoros hibrid változat.

Az üléspozíció magas, a fotelek oldaltartása határozott, 190 centis magassággal is komfortos a hátsó sor, az alapváltozatok is megkapják a pohártartóval kiegészített, hátsó könyöktámaszt. Beszállásnál tiszta marad a nadrágunk: az ajtóburkolatok takarják a küszöböket

KAROSSZÉRIA, UTASTÉR
A hangsúlyos kerékjárati ívekkel és az ízléses krómozással határozottan szemrevalók az új MG-k, sokan csodálkoznak is rajta, hogy egy kínai gyártású autó ennyire az európai ízlést tükrözi. Az igazi meglepetés viszont akkor jön, amikor beülünk! Az első jó pont, hogy az ajtóburkolatok takarják a küszöböket, így a beszállás során nem koszoljuk össze nadrágunkat, másrészt rögtön világossá válik, hogy az anyagminőség és az összeszerelés is tisztességes – még vörös bőrbelső is szerepel az opciós listán. Az is látszik, hogy más márkáktól sem félnek ellesni dolgokat, az oldalsó szellőzők a Mercedes, míg a digitális műszerfal vagy az előválasztó kar a BMW egyes típusaira emlékeztet. A látvány tehát nagyon rendben van, használat közben ugyanakkor kiderül, hogy a kamerakép gyenge minőségű, illetve motorindítás után lassan kel életre a központi egység. Ezzel csak annyi a baj, hogy sok funkció (pl. légkondicionáló, ülésfűtés) csak onnan érhető el, és kellemetlen, amikor arra várunk, hogy végre induljon el a rendszer. Egyébként attól eltekintve, hogy a hőfok a menüből szabályozható, a kezelhetőségre nem lehet panasz, egyszerű menüstruktúrájával a központi kijelző sem ad fel rejtvényeket.

A HS esetében 5, az EHS-nél 4 karosszériaszín közül választhatnak a vásárlók

Ami a helykínálatot illeti, 4,57 méteres hosszával a HS és EHS a nagyra nőtt kompakt szabadidő-autók táborát erősítik, így nem meglepő, hogy 4 felnőttnek mindenféle kompromisszum nélkül kényelmesek. Elöl magasan ülünk, és a körkilátás ugyan nem a legjobb, de az integrált fejtámlás ülések kényelmesek, oldaltartásuk a kategória mércéjével nézve határozott. Bár a hátsó ülések nem csúsztathatók sínen, a támla dőlésszöge állítható, ami gyermekülés használatánál is jól jöhet.

A hibrid műszerfalán folyamatábra tájékoztatja a vezetőt

PRAKTIKUM, RAKTÉR
A csúsztatható könyöklő alatt méretes üreget találunk, a váltó mögötti, rolós rekeszben helyezték el a pohártartókat, az USB-csatlakozót pedig a középkonzol gombsora alatti, nyitható fedél alá tették. Ha ez nem lenne elég, a vezető térdénél egy kis fiókot helyeztek el, illetve az is fontos, hogy az ajtózsebek feltűnően nagyok. Dicséret jár a konstruktőröknek azért, hogy az EHS csomagtere pontosan akkora, mint a mezei HS-é, a 446 literes érték kiemelkedő a szegmensben. A sarkos, jól formázott raktér egészen 1,3 m3-re bővíthető (60:40 arányban), azonban a SUV felépítés hátránya, hogy a rakodóperem magas, a csomagokat egy kombiba sokkal könnyebb beemelni. Elektromos mozgatású csomagtérajtó csak a Luxury, vagyis a legmagasabb szinten jár, a HS-nél kizárólag az automatikus váltóval ellátott verziókhoz.

HAJTÁSLÁNC, VEZETHETŐSÉG
A benzines verzióban és a plug-in hibridben is közös pont az 1,5 literes, 4 hengeres, turbós benzinmotor, amely önmagában 162 lóerős. A villamos rásegítés nélküli kivitel is kellően dinamikus, a 258 lóerős plug-in hibrid viszont úgy tud megindulni némi késlekedés után, mint egy hot hatch. Az már más kérdés, hogy a benzines változat 7 fokozatú, duplakuplungos váltója nem áll a helyzet magaslatán (a 3. fokozatig minden kapcsolásnál megtorpan kicsit), illetve a hibrid bonyolult, 10 fokozatú erőátvitele sem tökéletes. Utóbbinál a benzinmotorhoz 6, míg a villanymotorhoz 4 fokozat kapcsolódik – a vezérlés mintha nem mindig tudná eldönteni, melyik az ideális. Kapcsolásnál a villanymotor ráenged egy kis plusz teljesítményt, hogy finomabbak legyenek az átmenetek, de azért ennél ismerünk kellemesebb plug-in hibrideket is. Azt viszont meg kell hagyni, hogy a 2 mázsával nehezebb hibrid gond nélkül tud 50 kilométert megtenni elektromosan, sőt, melegebb időben a 60 kilométer is elérhető városban. Hogy mennyire hőmérsékletfüggő az egész rendszer működése, azt saját tapasztalataink is alátámasztják: 6-7 fok alatt akkor is beindul időnként a benzinmotor, ha fel van töltve a 16,6 kWh-s akkumulátor. Bár a benzines verziónál nincs villamos rásegítés, hengerlekapcsolás vagy egyéb technikai ínyencség, városban 7,5-8,0 liter közötti fogyasztással kalkulálhatunk, a plug-in hibrid esetében külső töltés hiányában körülbelül 0,5 liter az üzemanyag-megtakarítás a bázisverzióhoz képest. A sportos vezetést ugyan nem támogatják az MG újdonságai (hamar alulkormányzottak lesznek), komfortosan rugóznak, utóbbi tulajdonság a felhasználási kör fényében fontos pozitívum lehet.

A 446 literes raktér a kategóriában a legnagyobbak közé tartozik, bővítve 1375 liternyi helyre pakolhatunk; a két hajtás között az oldalfal kialakítása és a KRESZ-tartozékok elhelyezése a különbség. A töltőkábelnek külön rekeszt alakítottak ki a padló alatt

ÁR, FELSZERELTSÉG
A kézi váltós, benzines alapmodell befért a 10 milliós lélektani határ alá. A 9 999 000 Ft-os összeg bombaajánlat, hiszen a Kia Sportage bázisváltozata 10 649 000 Ft-tól, míg az Opel Grandland 11 490 000 Ft-tól vihető haza. A plug-in hibrid MG-ért már egy igencsak komoly, 15 499 000 Ft-os összeget kell fizetni, a konkurenciához mérve azonban ez is jól áll, a Kia hasonszőrű modellje 18,7, az Opelé pedig 17,3 milliót kóstál. A 9,99 millió Ft-os ár fényében kisebb csoda, hogy a Family alapmodell sem kifejezetten spórolós: nem kell felárat fizetni a tolatókameráért, a kulcs nélküli ajtónyitásért, a holttérfigyelőért és a hátsó, keresztirányú forgalomfigyelőért sem. A plug-in hibrid felszereltsége eleve magasabb, itt a bőrkárpitozás és az adaptív tempomat is alapáras, érdekes azonban, hogy a fényszórók hagyományos halogének, a futófényes, full-LED-es lámpák csak a legmagasabb szinten járnak. Az új MG-k 150 ezer kilométerig vagy 7 évig tartó garanciájára azonban biztosan nem lehet panaszunk.

Mindegyik HS-t és EHS-t tetősínekkel szállítja le az MG

MG HS
TETSZETT
• ár-érték arány
• garanciális feltételek
• kényelmes ülések
NEM TETSZETT
• lassú infotainment
• alulkormányzottság
• sebességváltó

MG EHS
TETSZETT
• elektromos hatótávolság
• dinamika
• tágas utastér
NEM TETSZETT
• alulkormányzottság
• fék nyomáspontja
• villanymotor hangja

ÖSSZEGZÉS
Akadnak tökéletesítésre szoruló részletek az MG párosán, de ha az ár-érték arányt nézzük, egyértelmű, hogy a brit-kínai modellekre érdemes odafigyelni. Már csak azért is, mert az MG tud autót szállítani, a vevőknek nem kell hosszú hónapokig várni a megrendelt járművekre…