A kompakt, elektromos kombik szűk táborát gyarapítja majd az MG5-ös

A brit gyökerű MG (Morris Garages) számos felejthetetlen modellel jelentkezett közel 100 éves fennállása alatt, nem véletlen, hogy 2007-ben a legnagyobb kínai autógyártó, a SAIC megvásárolta a jól csengő nevet. A szisztematikus építkezés egyik fő célja a kezdetektől fogva az volt, hogy az MG Európában is újra megvesse a lábát, a 2019-es nyugat-európai premier óta pedig túlzás nélkül robbanásszerűen fejlődik a márka. Egy évvel ezelőtt 16 európai országban 400 értékesítési pont alkotta a kereskedői hálózatot, mostanra viszont már 26 országban 680 MG-szalon várja a kuncsaftokat.

Markó Zoltán szerint a kereskedők is nagy lehetőséget látnak az MG márkában. Fotó: Lővei Gergely

A tavalyi év a Duna Motors Disztribúció Kft.-nél is mozgalmasan telt, miután 2 éves tárgyalássorozatot követően a cég elnyerte az MG importőri jogait. A kereskedők nagy fantáziát láttak a brit-kínai márkában, így amikor szeptember 17-én hivatalosan is kezdetét vette az értékesítés, már 22 tagú hálózattal rendelkeztek. Ahogy Markó Zoltán, az MG Motor magyarországi márkaigazgatója elmondta, tovább bővül a kereskedések száma. Jelenleg 4 olyan megye van, ahol nincs MG telephely, 2023-ban azonban ezeket a lyukakat is befoltozzák, így a teljes országot lefedi majd a hálózat. Azonban, ha megnézzük az elmúlt hónapok eredményeit, a forgalmazó nem véletlenül optimista, ugyanis a 2022-es évet 294 darabos értékesítési volumennel zárták. Sőt, ha az október-december időszakot vesszük alapul, a márka piaci részesedése már elérte az 1%-ot. Ebben szerepet játszott a ZS, vagyis a kiskategóriás szabadidő-autó kiemelkedően jó fogadtatása, és az a tény is, hogy sok-sok konkurens márka egyszerűen nem tud elég autót szállítani.

Az idei év az elektromos hajtású kínálat erősítéséről szól majd

Az ellátási láncok a SAIC-nál a pandémia után 2022 nyarára gyakorlatilag teljesen helyreálltak, így az MG azon kevés gyártó közé tartozik, amelynél a gyártási kapacitással nincsenek problémák. Ennek is köszönhető a manapság ritkaságszámba menő készletezési stratégia – van olyan kereskedő, aki az összes felszereltségből és színből beraktározott, hogy a vásárlóknak a teljes választékot megmutathassa. Markó Zoltán szerint minimum 2, de inkább 3 hónapra elegendő készlettel dolgoznak, ami konkrétan azt jelenti, hogy egy havi, Magyarországon lévő készlet mellett további egy havi „adag” mindig hajón van.

A ZS EV változatának 440 kilométeres hatótávot adott meg a gyártó

Idén is erős év várhat az MG-re. A forgalmazó meglepő módon – az infláció ellenére – egyetlen típus esetében sem emelt árat, de az sem elhanyagolható, hogy a szerződéskötéskori árra garanciát vállalnak. Vagyis nem fordulhat elő, hogy kiszállításkor például az euró-forint árfolyam ingadozása miatt rá kell fizetni a megrendelésnél kiszámolt összegre. Ez a versenyképességi előny az MG reményei szerint további növekedést tesz lehetővé, főleg, hogy a modellkínálat is egyre terebélyesebbé válik.

A HS után nem kell sokat várni az újabb MG premierre: áprilisban vezetik be a magyar piacra a VW ID.3-as ellenfelének szánt, enyhén futurisztikus beütésű MG4-es villanyautót, amely két töltés között akár 450 kilométert is képes megtenni. Szintén a második negyedévben mutatkozik be a 4,6 méter hosszú MG5-ös elektromos kombi, illetve a ZS szabadidő-autóból is elérhetővé teszik a Norvégiában és Svédországban különösen népszerű EV kivitelt. A Duna Motors Disztribúció Kft. azzal számol, hogy az MG magyarországi bevezetésének 3. évében már 3%-os piaci részesedést is elérhet!