A hibrid változat műszeregysége eltér a többi kivitelétől, a bal oldalon a visszatáplálás mértékét is mutatja. Fotó: Stefler Balázs

A dinamika terén a 320 lóerős R verzió jelenti a csúcsot az Arteon-kínálatban, a takarékosság frontján viszont kétségkívül az eHybrid a favorit, amely 1,3 literes átlagfogyasztással kecsegtet. A VW-konszern jól bevált plugin hibrid hajtása dolgozik az újdonságban, vagyis az 1,4 literes, turbós benzinmotor és a duplakuplungos váltóba behajtó villanymotor együttese 218 lóerős rendszerteljesítményre képes. Bár a gyári brosúrában 57 kilométeres elektromos hatótávolság szerepel, a gyakorlatban 40-45 kilométert tehetünk meg akkumulátorról – egy ilyen kaliberű autónál nyilván nem életszerű, hogy a komfortfogyasztókat nem kapcsoljuk be a hatótáv növelése érdekében. Mivel a villanymotor önmagában 115 lóerős, a hibrid Arteon akár 130 km/órás tempóig is gyorsulhat a benzinmotor működésbe lépése nélkül. Meglepő, hogy ilyen sebességet is milyen könnyedén ér el az az autó, igaz, 100 km/óra feletti haladásnál drámaian csökken az elektromosan megtehető kilométerek száma.

A benzin- és villanymotor együttes nyomatéka 400 Nm

Miközben a navigációs adatokat is figyelő hajtásvezérlést csak dicséret illetheti, az üzemmódok közötti váltások, pontosabban a benzinmotor bekapcsolódása lehetne finomabb. Vélhetően a szerény lökettérfogat miatt a belső égésű egység magas fordulatra pörgetve száll be a hajtásba. A 7,8 másodperces 0-100 km/órás sprintidő viszont mutatja, hogy jó erőben van a hibrid változat, öt fővel, csomagokkal megpakolva is dinamikus, gázreakciója kifejezetten élénk. Az sem mellékes, hogy ha nem használjuk ki a hálózati töltés lehetőségét (3,6 kW-tal 3,5 óra alatt tölthetjük fel), akkor is 7,0-7,5 liter között tartható a fogyasztás, ami a 218 lóerő és a méretek fényében egyáltalán nem rossz. Persze a 17 190 870 Ft-os hibridet sokat kell hálózatra kapcsolni ahhoz, hogy a 200 lóerős, 2,0 literes TDI-hez viszonyított 2 milliós felárát behozza.

A Jégmadár-kék metálfányezés felára 304 800 Ft