Hurrá, az Arkanában még egészséges szinten áll az érintős/fizikai gombok aránya! Fotó: Stefler Balázs

Szinte repül az idő, hiszen amióta az Arkana bemutató megjelent, a Renault hazai kínálatában már a Talisman, a Scenic és az Espace sem konfigurálható. Értelemszerűen tehát kevesebb modellnek kell lefedni a vásárlói igényeket, ennek okán a csábos külsővel fellépő Arkanára is kulcsszerep hárul – ezt támasztja alá, hogy a márka családi autóként is számít rá.

Kényelmes ülések, hátul passzentos helykínálattal. Van viszont szellőző és dupla USB-C töltőaljzat

Az új típus a Renault kompaktjaihoz hasonlóan a CMF-B padlólemezre épül, jellege pedig kísértetiesen hasonlít a már nem kapható Scenic és Espace egyterűek emelt hasmagasságú, de magas padlószintű megoldásához. Ebből adódóan beszálláskor kissé össze kell hajtogatni magát a felnőtteknek, odabent azonban úgy is kényelmes az utazás, hogy a SUV recept dacára nem „széken”, hanem a padlóhoz közeli ülésen foglalunk helyet, nyújtott lábakkal. A dizájn ismerős, érthető részletekkel és műszaki megoldásokkal, de az élére állított kijelző továbbra is utólagos hatást kelt. Hátul a lejtős tetőív ellenére megfelelő a térkínálat, nincs bezártságérzet, a középső férőhely persze itt is csak jelképes.

Igen, 4 henger! Ma már lassacskán ennek is örülni kell…

Az Arkanát a szokásos tesztprogram helyett hosszútávú utazással igyekeztünk feltérképezni. Egy kb. 1200 kilométeres németországi túra, 2 felnőtt, 2 gyerek (7 és 2 éves), plusz néhány nap szükséges holmijai töltötték meg az utas- és poggyászteret. A mintegy 80%-ban autópályás használat során külön dicséretet érdemelt a csekély zajszint, ami gyerekekkel együtt utazva nagymértékben növeli a komfortérzetet. Finom klímázással temperálva hatékonyan mozgatható a kabin levegője, ötletesek és jól használhatók a különféle tárolók, rekeszek (pl. csomagtér padlófiók, anyósülés-lábtérháló).

Sok apró holminál jól jön a padlólap alatti fiók

Az 1,3-as turbómotor gyengébbik verziója szinte észrevétlen partner a tempomatos autózáshoz, a 140 lóerő abszolút elegendő a normál körülmények közötti haladáshoz. Sztrádán szerencsére nincs sok dolga a 7 fokozatú, duplakuplungos EDC sebességváltónak, de talán jobb is így, mert például városban, vagy éppen hegyes-völgyes szakaszokon kissé lassan, bizonytalankodva kapcsolgat. Nem rángat és nincsenek éles nyomatéklépcsők sem, sokkal inkább hezitál, magyarán jól áll neki az autópálya… A 7,4 literes fogyasztás a kb. kétharmados terheltség és a tempó függvényében bőven elfogadható, s bár messze van a gyár által megadott értéktől, gyakoribb országúti használattal biztosan megközelíthető a 6,0 liter/ 100 km körüli átlag.

Divatos, egyúttal drága is a SUV-kupés tálalás, a rugózás lehetne picivel puhább is

TETSZETT
• dizájn
• halk utastér
• fizikai gombok
NEM TETSZETT
• vételár
• nincs dízelmotor
• EDC váltó programozása

ÖSSZEGZÉS
Divatos szegmensben küzd a vásárlók kegyeiért az Arkana, amely a nem prémium gyártók termékei közül az úttörő SUV-kupé. Kisgyerekekkel még jól játssza a családi autó szerepét, de sokkal inkább 2 felnőtt autója. A hasonló motorral, de 6 fokozatú manuális sebességváltóval felszerelt Megane alapára 2,1 millióval kedvezőbb, ami igencsak elgondolkodtató.

Renault Arkana TCe 140 EDC mHybrid
Összlökettérfogat: 1333 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó (12V lágy hibrid)
Max. teljesítmény: 103 kW (140 LE) 4500/perc
Max. forgatónyomaték: 260 Nm 1750/perc
Hossz./szél./mag.: 4568/1821/1576 mm
Tengelytáv: 2720 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1584/1584 mm
Fordulókör: 11,2 m
Saját tömeg: 1336 kg
Csomagtér: 513-1291 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,8 s
Max. sebesség: 205 km/h
Átlagfogyasztás: 5,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,4 l/100 km
CO2-kibocsátás: 130 g/km
A modell alapára: 9 299 000 Ft