Az mégsem járja, hogy a Fiat 500-as eddig csak a szingliket, nem pedig a családanyákat favorizálta, s az olasz gyártónak nem is kifizetődő, hogy a potenciális vevők egy része a Mininél kötött ki. A britekhez hasonlóan végül a Fiatnál is a családbővítés mellett döntöttek, s a sportos Abarth és az 500C kabrió után bemutatták a trendi retró miniautó egyterű változatát.

Valóságos óriásnak tűnik a csepp 500-as mellett: hosszában 601, széltében 157, magasságban 177, tengelytávban pedig 312 mm-rel múlja felül, de még a platformot biztosító Puntónál is jóval testesebb. Természetesen igyekeztek a lehető legtöbbet átmenteni az 500-as múltidéző stíluselemeiből, a méretnövekedés miatt azonban veszített bájából a kocsi. Persze az 500L így is egyedi, roppant sikkes és divatos megjelenésű.

Tágas és rugalmasan variálható belső

Akárcsak az utastér! A kemény és kopogós műanyagokból építkező műszerfalnak kimondottan előnyére válik a karosszéria színével egyező dekorpanel, ami a színes ülésekkel, illetve ajtókárpitokkal együtt derűs hangulatot teremt. Nemcsak tetszetős, hanem meglepően tágas és praktikus is a belső! Elöl-hátul szellős a helykínálat, a nagy üvegfelületeken és az opciós panoráma-üvegtetőn keresztül beáradó fény pedig tovább növeli a térérzetet – ehhez képest az ülések nőiesen keskenyek.

Divatos és kényelmes ülések. A deréktámasz felára 25 000, az ülésfűtésé 35 000 Ft. Hátul bőséges a hely, az egyszerű formázású pad jól variálható Divatos és kényelmes ülések. A deréktámasz felára 25 000, az ülésfűtésé 35 000 Ft. Hátul bőséges a hely, az egyszerű formázású pad jól variálható

A második sor 60:40 osztású üléseit sínen lehet előre-hátra csúsztatni, és a háttámlák dőlésszöge is állítható (a középső fejtámla viszont feláras extra), míg az utazáshoz nélkülözhetetlen apróságokat és csecsebecséket 22 kisebb-nagyobb rekesz várja. Jókora nyíláson és alacsony küszöbön keresztül pakolhatunk a csomagtartóba, a holmi szeparálását akasztók, zsebek és a három szinten rögzíthető álcapadló segíti. A 343 literes térfogat első lépésben az ülések előrecsúsztatásával 400, majd a támlák ledöntésével és az ülések előrebuktatásával 1310 literre bővíthető – az anyósülés támláját előredöntve akár 2,4 méter hosszú tárgyak is szállíthatók.

Alacsony küszöb, széles nyílás Alacsony küszöb, széles nyílás

Az üléspozíció kellemesen magas, a vezetői környezet pedig jól áttekinthető, csak a kezelés lehetne némileg egyszerűbb és logikusabb. Családi- és utazóautóként nincs értelme vezetési élményt keresni az 500L-ben, ehelyett a vezetés kényelme kerül előtérbe. Teljesen steril és könnyű (a City gombbal még könnyebbé tehető a parkolási manőverekhez) a kormányzás, a fékpedált sem kell izomból taposni az erélyes lassításhoz, puha a kuplung, és az ötfokozatú sebességváltó is simán, bár elég hosszú utakon jár. Kényelmesre hangolt a futómű is, az úthibák többségén ügyesen lép át, lendületes kanyarvételkor viszont erős oldaldőléssel fordul, hamar elveszíti a tapadást és orrával az ívkülső felé csúszik. Mondjuk az 1,3 literes dízelmotor nem állítja komoly kihívások elé a kocsit, 85 lóerős és 200 Nm-es teljesítménye éppen megfelelő. Részben a turbólyuk, részben a hosszú váltóáttételezés miatt nehézkesen kapja össze magát, de a forgalom ritmusa korai felkapcsolásokkal is tartható. Előzéskor és emelkedő előtt viszont érdemes visszagangolni, mert igazán 1800-as fordulattól húz, innentol kellemesen rugalmas és megfelelően viszi az autót. A kelleténél dörmögosebb hangja minduntalan nyilvánvalóvá teszi, hogy gázolajos kocsiban ülünk, de legalább soha nem válik túlzottan tolakodóvá. Városban start-stop rendszer (előfordult, hogy csak második próbálkozásra sikerült újraindítania a motort) mérsékli a fogyasztást, míg sztrádatempónál utolsó fokozatban éppen 3000-et forog. Az 5,7 literes tesztfogyasztást elfogadhatónak találtuk.

A tetszetős látvány kárpótol a rideg anyagokért. Az Euro-NCAP ötcsillagosra értékelte az 500L biztonságát A tetszetős látvány kárpótol a rideg anyagokért. Az Euro-NCAP ötcsillagosra értékelte az 500L biztonságát

Az tesztelt verzió vételárát már annál kevésbé… Most akciósan az 1.4 16V (95 LE) Pop alapmodell négymillió alól indul, a dízel viszont csak PopStar felszereltségtől választható, az 5,6 millió forintos vételár pedig jelentősen drágább a vetélytársakénál.

Hátulról nem sok rokon vonást mutat az 500-assal a testes egyterű Hátulról nem sok rokon vonást mutat az 500-assal a testes egyterű

TETSZETT
– sikkes forma
– rugalmas variálhatóság

NEM TETSZETT
– vételár, dízelmotor felára
– járáskultúra

ÖSSZEGZÉS
Végre a családos nőknek is lehet 500-asuk! Egyedi, trendi és nem is olyan kicsi egyterű az 500L, de a retróhangulatnak és a dízelmotornak megkérik az árát a Fiatnál: azonos specifikáció esetén az ár 750 ezer forinttal drágább az 1.4 16V alapmotorhoz képest.

Fiat 500L
Összlökettérfogat: 1248 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 62 kW (85 LE) 3500/perc
Max. forgatónyomaték: 200 Nm 1500/perc

Hosszúság/szélesség/magasság: 4147/1784/1665 mm
Tengelytáv: 2612 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1522/1519 mm
Fordulókör: 11,1 m
Saját tömeg/teherbírás: 1315/485 kg
Csomagtér: 343/400/1310 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 14,9 s
Maximális sebesség: 165 km/h
Város/országút/vegyes: 5,0/3,7/4,2 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 110 g/km
A modell alapára: 3 990 000 Ft (1.4 16V Pop 95LE)
A tesztelt modell ára: 5 600 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!