A típus a 2003-as modellévben tovább korszerűsödött, hiszen a DSC menetstabilizáló elektronika a szériafelszereltség része lett, a második generációs 20d motor pedig – ugyancsak alapáron – hatfokozatú, manuális sebességváltót kapott. Az új nyomatékelosztó a BMW-s hagyományoknak megfelelően példásan mozog a kulisszában, szerepvállalásának előnye pedig a nagyobb végsebességben, a mérsékeltebb fogyasztásban és nem utolsósorban a diszkrétebb zaj által teremtett komfortban csúcsosodik ki.

Maraton

A közel kétezer kilométeres tesztút során mért átlagfogyasztás ugyan 2,2 literrel meghaladta a gyár által közölt adatot, a gyakorta 200 közeli tempó és a változatos útvonalterv azonban igazolja a többletet. A 320d étvágya ezzel együtt mellbevágóan kicsi, így egyetlen tankolással közel 800 kilométer a hatótávolság, komótosabb stílusban pedig még feljebb tornázható az említett útvonalhossz. A 320d technikai újításait remekül keretezi az aktuális alapár szenzációs híre – ezt amolyan újévi ajándékként is felfoghatják a modell potenciális kuncsaftjai. A forgalmi adó helyébe lépő, a tervezettnél előbb bevezetendő regisztrációs díj lehetővé tette, hogy az importőr jelentős árcsökkentést hajtson végre.

A “nyereséget” nem fölözi le, hanem a modell árcéduláján érvényesíti, pedig akár azt is megtehetné, hogy mondjuk változatlan áron kínálja a portékát, a vevő annak is örülne, hogy az új évben nem lett drágulás. A forint év végi euróárfolyamán számított közel kilencmilliós alapárral szembeni mintegy egymilliós (!) redukció minden cégérnél többet ér…