A német Auto Club Europa, az osztrák ARBÖ autós klubok és a német GTÜ (Gesellschaft für Technische Überwachung) 2023-as téli gumi tesztjükben szabadidő-autók számára készített, 235/35 R18 méretű abroncsokat vizsgáltak, ezt kompakt- és középkategóriás modellek egyaránt használják.

A Goodyear tulajdonában levő, finnországi Ivalo-ban lévő tesztközpontot használták a téli körülmények vizsgálatára, a teszt során -3,5 és -4,5°C között volt a hőmérséklet. Havas útfelületen mindegyik abroncs gond nélkül gyorsított, a havon fékezésnél (35 km/óra) a 12,26 méteres eredményt produkáló Bridgestone után meglepetésre az Austone abroncsa került a második helyre. A kezelhetőségi vizsgálaton az Austone és a Michelin holtversenyben végeztek az élen, jól reagáltak a kormánymozdulatokra és jó az oldalvezetésük. Itt a Sailun végzett utolsó helyen, de még mindig közepes eredményt ért el, problémát az emelkedőn tapadás és a kanyarstabilitás jelentett.

Szintén a Goodyear tesztközpontját használták a nyári körülményekhez, egész pontosan a dél-franciaországi Mireval-ban 2023 áprilisában végezték el ezeket a méréseket 13 és 18°C közötti hőmérsékleten. A száraz aszfalton fékezésnél (100 km/óra) a Michelin lett a legjobb 40,4 méterrel, a Fortuna lett a legrosszabb egy autóhossznyival nagyobb, 45,3 méteres eredménnyel. A kezelhetőségi vizsgálaton a Hankook, Goodyear, Nokian, Pirelli, Bridgestone és Continental abroncsa a legjobb, a Michelin és a Sailun itt is egyforma eredményt ér el – az élmezőnyhöz képest minimális lemaradással –, a Fortuna és Austone abroncsa erős alulkormányzottságot mutatott, nehéz volt ezeket irányítani.

Jelentős eltérések jöttek elő nedves aszfalton, a fékezésnél (80 km/óra) például a legtöbb abroncs a 30-32 méteres tartományban teljesített, az Austone (38,8 m) és Fortuna (41 m) abroncsa negatívan tűnt ki ezek közül. A legjobb e téren a Hankook lett 30,4 méteres fékúttal – ennél 2 autóhossznyival gyengébb a Fortuna teljesítménye.
A nedves aszfalton végzett kezelhetőségi teszten is voltak leszakadók. A legjobban és legpontosabban a Bridgestone, Goodyear és Nokian abroncsa vezethető, a másik 4 ismert gyártó abroncsa is még jól kezelhető. A 3 új gyártó abroncsa viszont csalódást keltő eredményt ért el, a Sailun még épp befért az elfogadható értékelésbe, az Austone és Fortuna teljesítményét katasztrofálisnak ítélték. Extrém mértékű alulkormányzottság, gyenge tapadás és pontatlan kormányzás jellemzi ezeket, egy átlagos vezető számára veszélyes ezek használata.
A korábbi tapasztalatok a vízre felúszási teszten (aquaplaning) is megerősítést nyertek, itt a Bridgestone gumija lett a legjobb a hossz- és keresztirányú mérésnél is, az Austone és a Fortuna extrém alacsony tempónál elveszítik a tapadást; a többi abroncs hasonló, jó eredményt ért el ennél a vizsgálatnál.

A tökéletes téli abroncs nem létezik, de az ACE/ARBÖ és GTÜ szakemberei szerint a 2023-as teszten vizsgált Bridgestone Blizzak LM005-ös nagyon közel kerül ahhoz. Minden mérésnél nagyon jó eredményt ért el, szorosan követi ezt a Hankook és a Continental abroncsa. Az új gyártók abroncsai közül a Sailun abroncsa feltételesen ajánlott minősítéssel zárt – a 77,47 dB zajszintjével 2 dB-vel hangosabb az abroncscímkén jelzettnél –, az Austone és a Fortuna megbukott.