A kárpit csak fekete lehet. Fotó: Stefler Balázs

Az ezredforduló környékén még hasítottak a kombik, a kompaktoknál és a középkategóriában is nagy népszerűség övezte a puttonyosokat. A trendek változása aztán elhozta a szabadidő-autók korszakát, amelynek éppen a praktikusságukkal hódító kombik voltak az egyik kárvallottjai. Mivel jómagam a mai napig esküszöm a kombik verhetetlen mindennapi használhatóságára (családi autó, taxi, területi képviselő, stb), határozottan kíváncsi voltam az MG5-ösre – különösen, hogy még mindig erősek bennem az elektromos műfajjal szembeni fenntartások (akkugyártás, környezetvédelem, töltőhálózat, használati kompromisszumok).

A nagyvonalú helykínálat kompenzálja a kissé komor hangulatot

Elsőre kellemes meglepetés az MG5-ös, formai tálalása kívül és az utastérben is megpengeti a nosztalgikus húrokat, a modellfrissítés ellenére az egy évtizeddel ezelőtti atmoszférát tárja elénk. A részletek persze maiak, annak pedig különösen örültem, hogy fizikai gomb és kapcsoló is szép számmal akad az érintős funkciók sűrűjében. Az anyagválasztás jó, de nem több, az összeszerelési minőség azonban felső polcos, bizalomgerjesztő módon hatva a sofőrre, utasokra. Nincsenek feladványok, a menetprogram kiválasztásától kezdve a rekuperáció erősségszabályozásán át az önálló menüként elérhető klímáig minden világosan átlátható és vezérelhető.

Zsákban és/vagy padló alatt szállítható a töltőkábel

A helykínálat terén is jó pontokat kasszíroz az MG5-ös, az első ülések kellően nagyok és kényelmesek, hátul pedig a síkpadlós kialakítás miatt van nagyobb szabadságérzetünk, mint a kombikban általában. A csomagtér négyes alá, a hátsó támlák ledöntése után nem lesz sík a rakfelület, némi vigasz, hogy a töltőkábel a padlófedél alacsonyabb pozíciójában is elrejthető. A töltőcsatlakozó a kocsi orrán kapott helyet, praktikussá téve az oszlophoz beállást és a kábel dokkolását.

Az autó simán hozza a gyár által ígért hatótávot

Vezetés közben gyorsan elsajátítható az elektromos autók hatékony használatához szükséges legfőbb művelet, vagyis a folyamatosan változó játék az energia-visszatermeléssel. Némi előre gondolkodással, vagy ismeretlen terepen a domborzat „olvasásával” értékes bónusz-kilométereket nyerhetünk, a műszerfalon természetesen csekkolhatjuk a dolgok állását. A hajtómű egyébként mindkét elérhető MG5-ös verzióban azonos nyomatékú (280 Nm), az árkülönbséget itt nem a plusz lóerők, hanem a nagyobb hatótáv határozza meg. Ennek megfelelően a Standard Range (SR) fantázianevű alapverzió az erősebb (177 LE/14 399 000 Ft), WLTP-norma szerinti hatótávja 320 km, míg a 156 lóerős Long Range 400 kilométerrel kecsegtet, a vételár itt 1,6 millióval magasabb. Műszaki eltérés mindemellett, hogy az SR akkukapacitása 50,3 kWh, a szerkezet lítium-vas-foszfát (LFP) anyagkombinációjú, az LR-nél ugyanakkor 61,1 kWh a tudomány, a telep pedig lítium-nikkel-mangánkobalt (NMC) összetételű.

Fehér az alapszín, ezüst, fekete vagy piros metál esetén plusz 150 ezer forint a felár

TETSZETT
• Kombi karosszéria
• Minőségi összhatás
• Átlátható kezelés
• Menetdinamika
NEM TETSZETT
• Zongoralakk hatású díszbetét
• Lépcsős csomagtér

ÖSSZEGZÉS
Elektromos kombiként igazi unikum a piacon az MG5-ös. Ár/érték aránya elsőre meredeknek tűnhet, de a hatótáv és a 7 év/150 000 km-es garancia, plusz a 7 évre szóló országúti segélyszolgálat és a 7 éven át évente egy alkalommal dokumentált műszaki átvizsgálás (motor, sebességváltó, kormánymű, felfüggesztés, fékrendszer, légkondicionáló és elektromos rendszer) tükrében igenis jó ajánlat.

MG5 COMFORT LR
Max. teljesítmény: 115 kW (156 LE)
Max. nyomaték: 260 Nm
Hosszúság/szélesség/magasság: 4544/1811/1513 mm
Tengelytáv: 2665 mm
Saját tömeg: 1562 kg
Csomagtér: 479-1367 l
Nettó akkukapacitás: 61,1 kWh
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,3 s
Max. sebesség: 185 km/h
Átlagfogyasztás: 17,5 kWh/100 km
Hatótávolság (WLTP): 400 km
A modell alapára: 14 399 000 Ft (MG5 Comfort SR)
A tesztelt verzió ára: 15 999 000 Ft