Párás, vizes időben gyorsabban alakulnak ki kontakthibák az autó lámpáiban. Érdemes erre odafigyelni, mert télen jellemzően rosszabbak a látási viszonyok, s nem mindegy, hogy a mögöttünk jövő észreveszi-e indexelésünket, vagy a fékezést!

A lámpatest kiszerelésével ellenőrizhető a csatlakozók és a foglalatok állapota. Sokszor nem izzókiégés vagy táphiány, hanem a korrózió okozta kontakthiba a zárlat oka A lámpatest kiszerelésével ellenőrizhető a csatlakozók és a foglalatok állapota. Sokszor nem izzókiégés vagy táphiány, hanem a korrózió okozta kontakthiba a zárlat oka

Ellenőrizzük gyakrabban a lámpatesteket, a nem világító izzókat cseréljük ki! A csere előtt nézzük meg, hogy tényleg kiégett-e a lámpa! Ha nem, akkor kontakthiba lehet. Nagyon jó kontaktanyagot, aktív olajat tartalmazó spray-k kaphatók, ezt vessük be ilyen esetekben is – gyorsabb, mint a csiszolgatás, meg a csavarhúzóval kapargatás, bár ez utóbbi is hatékony lehet.