A Benchmark Mineral Intelligence nevű szervezet a lítium-ion akkumulátorokhoz használt nyersanyagok piacának elemzésével keresi a kenyerét, tehát a kereslet-kínálat pontos felmérésével ad tanácsokat a vásárlóknak arról, mennyit is fizessenek a bányáknak, de törvényhozóknak is segít tisztán látni a kérdésekben. Munkájából kifolyólag előrejelzésekkel is foglalkozik, most például azt vizsgálták meg, hogy a közelmúltban meghozott intézkedések hogyan befolyásolják a nyersanyagok piacát.

Eszerint ha a főbb piacokon 2030-2035 körül betiltják a belső égésű motorral szerelt autók forgalmazását, akkor a következő 1 évtizedben meghatszorozódik a lítium-ion akkumulátorok iránti igény. Az újrahasznosítással csak a rendszerbe korábban bevitt anyagmennyiséget lehet visszanyerni, tehát mindenképpen szükség lesz a kitermelés növelésére, a jelenlegihez képest 359 új bányát kell nyitni a megnövekedett grafit, lítium, nikkel és kobalt igény kielégítésére. Ez egy átlagszám, ha megvalósul az akkumulátorok újrahasznosítása, akkor „csak” 336 bányát kell nyitni, ha nem sikerült felépíteni az akkumulátor-újrahasznosító ipart, akkor viszont 384 új bánya nyitására van szükség. Egy bánya megnyitása hosszadalmas folyamat, a megfelelő engedélyek beszerzése, a kivitelezés átlagosan 5 évet vesz igénybe – egyelőre nem látszik sehol, hogy robbanásszerűen megnövekedett volna a bányalétesítési eljárások száma.

Az anódként használt grafithoz 97 új bányát kell létesíteni abban az esetben, ha nem lesz újrahasznosítás – az aktuális projektekben csak a katód résszel foglalkoznak, most indulnak a kutatások az anód újrafelhasználás területén. Jelenleg 70+ grafitbánya működik világszerte, a legtöbb Kínában és Afrikában. A természetes grafitot szintetikus grafittal keverve használják, utóbbit szénből készítik – a 2035-re várható lefedéséhez 54 új üzemet kell építeni. A szilikon részarány növelésével lehet az akkumulátorokhoz felhasznált grafit mennyiségét csökkenteni.
Az emelkedő lítium igény kielégítésére 74 új bányát kell létesíteni, ha megvalósul a meglévő autó-akkumulátorok újrahasznosítása, akkor „csak” 59 új bányára lesz szükség. Jelenleg a legnagyobb lítium-kitermelő Ausztrália, de az itt kibányászott ércből Kínában nyerik ki a lítiumot.
A nikkel igény lefedéséhez 72 új bányát kell nyitni, a kobalt esetén a leginkább életképes megoldás az újrahasznosítás, ami nélkül 62 új lelőhelyet kell megnyitni a következő 10 évben; teljes akkumulátor-újrahasznosítás esetén ezek száma 38-ra redukálódik.