A Szafari Rali közismerten az egyik legkegyetlenebb rali az összes közül. Szinte az összes résztvevőnek technikai problémái akadtak a verseny során, s ez kihatott a végeredményre is. A Toyota totális sikere ellenére szintén küzdött problémákkal, de versenyzői sikeresen túljutottak rajtuk. Ráadásul az időjárás most sem volt kegyes a ralisokkal. Azután, hogy Szardínián is szombaton okozott a heves esőzés és annak következménye káoszt, Kenyában is a szombati volt a mumus nap. Az esőzések hatására a száraz és poros utak egy pillanat alatt váltak sáros, csúszós utakká, ahol olyan kicsi volt az autók tapadása, mintha jégen hajtanának. Ez leginkább Ogier-t érintette, aki utoljára rajtolt el a Rally1-es autók között. A célba végül két lassú defekttel gurult be. S bár az előnye a felére csökkent, az utolsó nap is meg tudta őrizni az első helyet.

Sebastien Ogier így öt idei rajtjából hármon be tudta húzni az első helyet. Vasárnap a második gyorsaságon került egyedül veszélybe a győzelme, amikor is a hírhedt fesh-fesh homokon megcsúszva szélesen vett be a francia egy jobbkezes kanyart. Ott elkapott egy fát és megtörte az autóját, de csodálatos módon folytatni tudta menetelését a szakaszon és a végén a Power Stage-en bár berepedt szélvédővel, de elsőként ért célba.
„Hihetetlen! Nézd ezt, még a Power Stage-en is egy kő repesztette be a szélvédőmet! Sok problémával kellett szembenéznünk, s sokkal kényelmesebb rali is lehetett volna számunkra a tempó tekintetében. Sok szerencsétlen eset történt, de végül elsők lettünk” – szögezte le a versenygyőztes Ogier.

Bár csak második lett, az egy győzelemmel is felért a címvédő Kalle Rovanpera számára, hiszen Sebastien Ogier csak néhány ralin vesz idén részt. A fiatal finn pilóta ezzel a helyezéssel 37 pontra növelte előnyét az egyéni ponttáblán. Nem segítette a rali elején, hogy ő rajtolt elsőként murván, de még így is siker számára, hogy a második helyet meg tudta szerezni. A dobogó harmadik fokára Elfyn Evans állhatott fel, s őt az a Takamoto Katsuta követte negyedikként, aki nagyon szeretett volna ismét dobogóra állni a Szafari Ralin. A japán pilóta autójának hibrid rendszere megadta magát és ez eléggé visszavetette az autó teljesítményét.

Dani Sordo lett az ötödik a Hyundaijal. Természetesen neki is voltak problémái, így az utolsó nap autója szervókormányzása adta meg magát. Thierry Neuville tudott még a Hyundai-pilóták közül pontszerző helyen célba érni, a nyolcadik helyen. A Hyundai ezután a hétvége után 42 ponttal áll a gyártói ponttábla második helyén a Toyota mögött. A Ford versenyzői a hatodik és hetedik helyen futottak célba azután, hogy gumiproblémáik miatt sem Ott Tanak, sem Pierre Loubet nem tudott komoly támadásba kezdeni. Ott Tanak számára ez különösen fájdalmas lehetett, hiszen 2021-ben a bronzérmes helyre állhatott fel Afrikában. A kilencedik helyezett Kajetan Kajetanowicz második WRC2 győzelmét szerezte Kenyában. Az első tizet Oliver Solberg zárja WRC2-es autójával.

A ralimezőny nyári szünetre vonul a Szafari Ralit követően. Folytatás négy hét múlva (2023. július 20-23.), amikor is a mezőny visszatér Európába, Észtország szupergyors murvás terepére. Tavaly és tavalyelőtt Kalle Rovanpera vihette haza a győztes trófeát a balti államból. Látva a Toyota tempóját, ez idén sem várható másként.

2023-as Szafari Rali eredménye
1. Sebastien Ogier (FRA) GR Yaris Rally1 HYBRID 3:30:42,5
2. Kalle Rovanpera (FIN) GR Yaris Rally1 HYBRID 3:30:49,2
3. Elfyn Evans (GBR) GR Yaris Rally1 HYBRID 3:33:41,0
4. Takamoto Katsuta (JPN) GR Yaris Rally1 HYBRID 3:34:06,3
5. Dani Sordo (ESP) i20 N Rally1 HYBRID 3:35:47,9
6. Ott Tanak (EST) Puma Rally1 HYBRID 3:39:56,9
7. Pierre Loubet (FRA) Puma Rally1 HYBRID 3:46:58,2
8. Thierry Neuville (BEL) i20 N Rally1 HYBRID 3:55:29,5
9. Kajetan Kajetanowicz (POL) Fabia Evo WRC2 3:57:15,9
10. Oliver Solberg (SWE) Fabia RS WRC2 3:57:46,5