2018-ban hét év kihagyás után tért vissza a Rali Világbajnokságba a Török Rali. A Lengyel Rali helyét átvevő helyszín nagy túlélőnek számít, hiszen az elmúlt években hol kiesett, hol visszakerült a versenynaptárba. Korábban tél végén, nyáron vagy éppen ősszel rendezték meg ezt a megmérettetést, de legutóbb egy nagy fordulattal áprilisra került a verseny. Az időjárásra idén valószínűleg nem lesz panasz, így ősszel sem. Verőfényes napsütést jósoltak és esőnek nyoma sem lesz. 35 fokos hőmérséklet várható, amivel az év egyik legforróbb ralija vár a mezőnyre, s bizony ez sem könnyíti meg a csapatok dolgát.

Por, forróság és nagyon töredezett utak fogadták a világbajnoki ralimezőnyt 2018-ban Törökországban. Egy nagyon drámai versenyt követően Ott Tanak ért célba, s húzta be tripláját azután, hogy Finnország és Németország után egy teljesen más terepen, Törökországban is elsőként ért célba. Igaz ehhez sok élmenő balszerencséje is hozzájárult. Tanak mögött Jari-Matti Latvala és Hayden Paddon állhatott még fel a dobogóra.

Németországban augusztus végén totális Toyota-uralom volt, előtte Finnországban pedig két Toyota-pilóta is dobogóra tudott állni. Ez érthető módon nem tetszik a Hyundainak és Andrea Adamo csapatfőnöknek. 44-ről nyolc pontra olvadt a Hyundai előnye a gyártók között, s mivel még négy verseny van hátra, van félnivalója az alzenaui csapatnak.
„Keményen hajtottunk azért, hogy az autóink még versenyképesebbek legyenek idén, hiszen nagyon szoros a csata az első helyért. Az előnyünk csökkent, így most meg kell dupláznunk az erőfeszítéseinket, hiszen közeledik a szezonvég, s a gyártói világbajnoki címre hajtunk. Mindent beleadunk, hogy fel tudjuk venni a harcot az ellenfeleinkkel a maradék ralikon.” – szögezte le Adamo.

A Török Rali egy régimódi verseny lesz, ahol a győztes babér a legjobb mentális és fizikai képességű versenyző fejére kerül. Sebastien Ogier, aki a hírhedten nehéz Akropolisz Ralin is hajtott már elmondta, hogy még az a verseny sem ért a Marmaris-központú rali nyomába. „Törökország minden más ralinál keményebb. Nagyon kövesek az útjai, és ezek a nagyméretű kövek a versenyvonalra kerülve nehezítik a résztvevők dolgát. Törökország nagy kihívás az autónak is, kisebb sebességnél ugyanis nehezebben hűlnek az alkatrészek.”

A rali
A Török Rali központja ebben az évben is Marmarisban, egy üdülővárosban lesz berendezve.
A verseny csütörtökön a Marmarisban megtartott szuperspeciális utcai szakasszal veszi kezdetét. Ez az esemény bizonyára nagy tömegeket – mind rajongókat, mind nyaralókat – vonz majd ide, a város festői kikötőjébe. A pénteki nap nagyon fárasztónak ígérkezik, mivel a gyorsaságik több, mint felét – majd 160 km-t – ezen a napon rendezik meg. Azért a második nap sem egy könnyed vasárnapi kocsikázás. Szombaton ugyanis 118 km-nyi gyorsaságit teljesít a mezőny nyugatra Marmaristól. Az utolsó nap szintén kompakt lesz, s az utolsó szakasz, a Marmaris Power Stage lesz az, amelyen bonuszpontokért hajtanak a versenyzők. A 2019-es Török Rali nagyon kompakt lesz. A 17 gyorsasági szakasz 309,86 km-t tesz majd ki. Az össztáv: 986,28 km.

Az elmúlt időszak Török Rali győztesei:
2018 Ott Tanak (Toyota)
2010 Sebastien Loeb (Citroën)
2008 Mikko Hirvonen (Ford)
2006 Marcus Grönholm (Ford)
2005 Sebastien Loeb (Citroën)
2004 Sebastien Loeb (Citroën)
2003 Carlos Sainz (Citroën)

A világbajnokság állása a Német Ralit követően:
Egyéni
1. Ott Tanak (EST) Toyota Racing WRT 205 pont
2. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 172 pont
3. Sebastien Ogier (FRA) Citroen WRT 165 pont
4. Kris Meeke (GBR) Toyota Racing WRT 80 pont
5. Andreas Mikkelsen (NOR) Hyundai WRT 79 pont
6. Elfyn Evans (GBR) M-Sport Ford WRT 78 pont
7. Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Racing WRT 74 pont
8. Teemu Suninen (FIN) M-Sport Ford WRT 70 pont
9. Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 62 pont
10. Esapekka Lappi (FIN) Citroen WRT 62 pont

Gyártók
1. Hyundai WRT 289 pont
2. Toyota Racing WRC 281 pont
3. Citroen WRT 216 pont
4. M-Sport Ford WRT 168 pont