Azért sikerült alig fél év alatt összehozni a Moszkvics projektet, mert az egykori Renault gyárban most még nem autógyártás, sőt még csak nem is összeszerelés zajlik, hiszen per pillanat épp csak a kerekeket és a márkajelzéseket teszik rá az amúgy Kínából kompletten szállított autókra. Ahogy arról korábban már beszámoltunk, a kínai JAC autógyár JS4-es szabadidő-autójáról van szó, amit benzinmotorral Moszkvics 3, villanymotorral Moszkvics 3e néven fognak árulni decembertől. Az idén tervezett 600 példány készül ilyen módszerrel, jövőre már 50 000 autó összeszerelése a cél a Kínából küldött készletek alapján.

Az egykori Renault gyárban ahol még mindig a Duster, Kaptur és Logan karosszériaelemek és egyéb alkatrészek sorakoznak a logisztikai területeken, szóval még ezek elszállítására se volt idő a Moszkvics projekt megvalósítása közben. Fokozatosan növelik majd az Oroszországban gyártott alkatrészek arányát, jelenleg még az akkumulátor is Kínában kerül bele az autókba, a tervek szerint 2024-re készül el majd az a présüzem, amely lehetővé teszi azt, hogy összeszerelés helyett már teljes egészében helyben készüljenek az autók – a Renault-érában Togliattiból szállították a karosszériaelemeket –, ekkor 50 ezer összeszerelt és 50 ezer helyben gyártott autóval számolnak. Persze mindez csak akkor lesz igaz, ha a nyugati országok nem terjesztik ki a szankciókat az Oroszországgal üzletelő vállalkozásokra, mert akkor valószínűleg a JAC kihátrál az üzletből.

A villanymotoros autóknál egyébként a töltőhálózat hiánya miatt nem a magánszemélyekre számítanak vásárlóként, hanem a közületekre, Moszkvában és több orosz nagyvárosban is átlag feletti a közösségi autók száma, várhatóan ezek és a taxik helyét veszi majd át a Moszkvics – például úgy, hogy megtiltják a benzines autók használatát e célra, és a szankciók miatt más autók nem jöhetnek számításba… A harmadik fázis az lesz, amikor a kínai licenctermékek mellett saját (Kamaz) konstrukciójú villanyautó gyártását is elindítják majd. A Moszkvics 3 és 3e modelleknek egyébként nehéz sorsa lesz Oroszországban, hiszen azok nem jogosultak az állami kedvezményes autóhitel-programban való részvételre a sok külföldről származó alkatrész miatt.