2022-25 között tart majd az átmeneti időszak, amely során a szabályzat által előírt alkatrészekkel és szoftverrel oldják meg a WRC-autók elektrifizálását, ezt követően pedig a gyártók saját fejlesztésű hibrid hajtásai kerülnek majd a kocsikba. Egyfelől rövid ideig tartó rásegítésre lehet majd használni a rendszert, de az is a tervek között szerepel, hogy a két gyorsasági közötti etapokon az autók elektromos módon haladnak majd. A gumiháború megelőzése miatt 2021-2024 között befagyasztják az abroncsfejlesztést, tehát az utolsó „benzines”’ évben használt gumikkal kell majd versenyezni a hibrid korszak elején. Azzal is megpróbálják a gyártók számára attraktívabbá tenni a rali-vb-t, hogy a szabályok megengedik majd a nagyobb méretű utcai autók karosszériájának a WRC-előírásokhoz való megkurtítását, azaz a jelenlegi kisautó-héj helyett kompakt autókra hasonlító külsőket is lehet majd szerelni a csővázakra.