„Ez a hely igazán különleges, s az egész csapaton belül erős teljesítményt láthattunk. Nem vagyok különösebben elégedett a mai tempómmal. Nagy előnnyel vágtunk neki a vasárnapi szakaszoknak, de nem tudtam ugyanolyan időket futni, mint Thierry és Ogier, így igen szorosan alakult a vége.” – szögezte le a 37 éves spanyol.

A Hyundai pilótának a győzelme azért nagy szám, mert idén mindössze kétszer állt rajthoz, s az előző alkalommal még pontszerző helyen sem ért célba. Ez volt egyébként Sordo eddigi harmadik rali világbajnoki győzelme. Ennek ellenére állta a sarat az őt támadókkal szemben és nagy sikert aratott vasárnap a Hyundaijal. A koreai csapat számára egy sikertörténet volt ez a hétvégi verseny. Az első két hely mellé még hármat begyűjtött az első tízben. S ennek köszönhetően a Hyundai át is vette az első helyet a gyártók között. Bár csak hét pontos az előnye a Toyotával szemben, de akkor is az övé az előny.

Sebastien Ogier nemcsak Sordóval, de Neuville-lel is harcolt az első helyért. Foggal-körömmel küzdött a belga és a francia pilóta a második helyért. Neuville végül egy csodálatos versenyzéssel az utolsó gyorsasági szakaszon megkaparintotta a második helyet, Ogiernek maradt a bronzérmes trófea. Ogier sietsége érthető volt, hiszen csapattársa, Elfyn Evans legutóbb átvette a franciától az egyéni ponttábla első helyét. Bár hátránya csökkent a második helyen Evanshez képest, de a walesi pilóta biztosan áll az egyéni ponttábla élén két versennyel a szezon vége előtt.

A címvédő Ott Tanak számára csalódást keltő volt ez a hétvége. Az észt pilóta csak hatodik lett, de a Power Stage győzelemért begyűjtött öt bónusz pontot. Az Hyundai pilótáját Neuville, Ogier, Evans és Sordo követte négy-három-kettő-egy pontokat szerezve ezen a szakaszon. Teemu Suninen ért célba ötödikként Ott Tanak előtt, pedig vezetett is a versenyben mielőtt technikai meghibásodás lépett fel a Fordjában. Pierre-Louis Loubet lett a hetedik. A francia pilótát két WRC3-as pilóta, Jari Huttunen és Kajetan Kajetanowicz követi. A finn lett a WRC3-as kategóriagyőztes is, miután lengyel ellenfele defektet kapott. Az első tizet a WRC2 kategóriában versenyző és azt megnyerő Pontus Tidemand zárja.

Az idei év nagyon furcsa változásokat, változtatásokat hoz. Eddig úgy lehetett tudni, hogy az új Ypres Ralival ér véget a 2020-as szezon, de közben kiderült, hogy a december első hétvégéjén megrendezendő Monza Ralival zárul a Rali Világbajnokság. Így lehet az, hogy – a jelenlegi állás szerint – még két rali van hátra az idei versenyszezonból. Érdekesség, hogy a két szezonzáró futam új helyszín, eredetileg egyik sem szerepelt a 2020-as versenynaptárban.

Most nagyon hosszan pihenhetnek a ralisok, ugyanis csak hat hét múlva, 2020. november 19-22. között kerül megrendezésre az utolsó előtti verseny, az aszfaltos Ypres Rali. Vajon mennyire télies időjárási viszonyok fogadják majd a mezőnyt november végén Belgiumban?

2020-as Szardínia Rali eredménye
1. Daniel Sordo (ESP) Hyundai i20 2:41:37,5
2. Thierry Neuville (BEL) Hyundai i20 2:41:42,6
3. Sebastien Ogier (FRA) Toyota Yaris 2:41:43,6
4. Elfyn Evans (GBR) Toyota Yaris 2:42:39,8
5. Teemu Suninen (FIN) Ford Fiesta 2:43:11,4
6. Ott Tanak (EST) Hyundai i20 2:44:05,0
7. Pierre-Louis Loubet (FRA) Hyundai i20 2:46:21,3
8. Jari Huttunen (FIN) Hyundai NG i20 WRC3 2:50:19,2
9. Kajetan Kajetanowicz (POL) Fabia Evo WRC3 2:51:40,4
10. Pontus Tidemand (NOR) Fabia Evo WRC2 2:51:58,4

A világbajnokság állása
1. Elfyn Evans (GBR) Toyota Racing WRT 111 pont
2. Sebastien Ogier (FRA) Toyota Racing WRT 97 pont
3. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 87 pont
4. Ott Tanak (EST) Hyundai WRT 83 pont
5. Kalle Rovanpera (FIN) Toyota Racing WRT 70 pont
6.Teemu Suninen (FIN) M-Sport Ford WRT 44 pont
7. Esapekka Lappi (FIN) M-Sport Ford WRT 38 pont
8. Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 26 pont

Gyártók
1. Hyundai WRT 208 pont
2. Toyota Racing WRC 201 pont
3. M-Sport Ford WRT 117 pont
4. Hyundai 2C Competition 8 pont