A május óta tartó murvás maraton utolsó fordulójához érkezünk meg a hétvégén. Szokás szerint itt is az elsőként rajtolók hátrányban lehetnek a később rajtolókkal szemben. Az útsöprögetés itt is kellemetlen feladat lesz az élen haladók számára, elsősorban a világbajnokságban vezető Kalle Rovanpera számára. Május helyett szeptember végén-október elején kerül megrendezésre ez a rali, az ilyenkor szokásos 15-17 fokos nappali hőmérséklettel. A déli féltekén lévő tavaszi időjárás hozza magával az esőzések esélyét.

https://youtu.be/JF9N5JR7FCM

2019-ben Ott Tanak itteni győzelmével beírta a nevét a ralis történelemkönyvekbe. „Jó kis rali volt a legutóbbi, amikor ott jártunk. Az utak remekek voltak, helyenként Walesre emlékeztettek. A szezon utolsó murvás ralija. Nagyszerű verseny, egyszer voltam, egyszer nyertem, így már nagyon várom.” – szögezte le a Ford észt pilótája. A második helyen Sebastien Ogier ért célba, míg a dobogó harmadik fokára Sebastien Loeb állhatott fel. Kalle Rovanpera akkor csak a kilencedik lett. Mekkorát változott azóta a világ! A Toyota szerezte meg az első győzelmet, s minden bizonnyal a másodikra hajt Chilében.

Legutóbb az Akropolisz Ralin az első két helyet a Toyota pilótái gyűjtötték be, s a gyári ponttáblát is vezeti a csapat 91 pontos előnnyel. Amennyiben 13 pontot vagy annál többet szerez a csapat a dél-amerikai versenyen, akkor ott világbajnokká koronázzák. Ami az egyéni ponttáblát illeti, Kalle Rovanpera 33 ponttal vezet csapattársa, a második helyezett Elfyn Evans előtt. Ugyanúgy 33 ponttal lemaradva a harmadik helyen a Hyundai pilótáját, Thierry Neuville-t találjuk. Nekik hármójuknak van még matematikai esélyük az egyéni világbajnoki címre.

A rali
A 2023-as Chile Rali csütörtöktől vasárnapig tart, s a 16 gyorsasági szakasz összesen 320,98 km hosszú lesz. A rali főhadiszállását ezúttal is a fővárostól, Santiagótól, 500 km-re délre található Concepciónban rendezik be. Az ünnepélyes rajt csütörtök este veszi kezdetét Los Ángelesben, mielőtt a mezőny elindulna a háromnapos megmérettetésre a vadabb régió ligetes területein, közepesen gyors gyorsasági szakaszokon. A technikás és gyors ívelt utak nagy kihívást jelentenek idén is a versenyzők számára. Az útvonal nagy része új a négy évvel ezelőttihez képest. Vasárnap négy szakaszt teljesítenek a csapatok és a El Ponen 2 Wolf Power Stage-el ér véget a rali.

A világbajnokság állása az Akropolisz Rali után:
Pilóták
1. Kalle Rovanpera (FIN) Toyota Racing WRT 200 pont
2. Elfyn Evans (GBR) Toyota Racing WRT 167 pont
3. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 134 pont
4. Ott Tanak (EST) M-Sport Ford WRT 119 pont
3. Sebastien Ogier (FRA) Toyota Racing WRT 99 pont
6. Esapekka Lappi (FIN) Hyundai WRT 98 pont
7. Takamoto Katsuta (JPN) Toyota Racing WRT 66 pont
8. Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 63 pont
9. Teemu Suninen (FIN) Hyundai WRT 34 pont
10. Pierre Loubet (FRA) M-Sport Word WRT 28 pont

Gyártók
1. Toyota Racing WRC 430 pont
2. Hyundai WRT 339 pont
3. M-Sport Ford WRT 220 pont