Portugáliában sok éllovas pilóta nem jutott túl már a rali elején sem. Mindjárt a rali elején vagy kicsit később elvéreztek a csatamezőn. Ott Tanak, Jari-Matti Latvala és Sebastien Ogier is korán búcsúzott. Később Kris Meeke is csatlakozott hozzájuk egy borzalmas balesettel. A brit pilótát kórházba kellett vinni elővigyázatosságból. A Citroen nem sokat habozott ezután, pár napra rá menesztette Meekét. Túl sok baleset kapcsolódott a 38 éves pilóta nevéhez, ennek akart a francia csapat megálljt parancsolni. Ő persze nem sokáig búslakodott, állítólag több ralicsapat is megkereste a jövő évi terveivel.

Ami pedig a Citroent illeti, nagy erőkkel keresi Meeke utódát, aki akár az a Sebastien Ogier is lehetne, aki 2011-ben hagyta ott a csapatot azután, hogy egyre nagyobb lett a feszültség közte és a kilencszeres világbajnok Sebastien Loeb között. Sebastien Loeb kategorikusan közölte semmi oka arra, hogy beüljön Meeke autójába, s változtasson azon a tervén, hogy 2018-ban három világbajnoki ralifutamon álljon rajthoz. A Rallycross Világbajnokságban versenyez a Peugeot-val, s ez elég elfoglaltságot jelent számára.

A Citroen persze nagyon örülne Sebastien Ogier-nak, hiszen a 34 éves pilóta sikere töretlen. S bár a Portugál Ralin elkönyvelhette első idei kiesését, most azon van a francia pilóta, hogy a rossz emlékeket maga mögött hagyva szezonbeli negyedik győzelmét begyűjtse. „Ami Portugáliában történt, az szégyen, hiszen meg volt a tempónk a győzelemhez. Egy kis hiba volt nagy következményekkel, de már túl vagyunk rajta és teljes mértékben arra koncentrálunk, hogy mindent beleadjunk Szardínián.” – szögezte le az M-Sport címvédő pilótája.

Egy előnye van az egyéni ponttáblán elfoglalt második helyének, mégpedig az, hogy nem neki kell elsőként rajtolnia a nyitó napon. Mint a murvás versenyeken, itt is az első nap első rajtolói lesznek hátrányban, hiszen nekik jut majd a sepregetés szerepe. Minél hátrébbról rajtol egy-egy csapat, annál nagyobb eséllyel fog tiszta utakon versenyezni. S most Ogier-nek több gyors pilótával is fel kell majd vennie a harcot, akik nála sokkal tisztább utakon fognak majd az első nap hajtani. Mellette szólhat a tény, hogy már háromszor is nyerni tudott a Mediterrán szigeten, legutóbb 2015-ben a Volkswagennel.

A Portugál Rali óta három hét telt el remélhetőleg elég volt arra, hogy a ralis csapatok összeszedjék magukat és alaposan felkészüljenek egy újabb murvás megpróbáltatásra. A durva olasz murvás utak alaposan próbára teszik a mezőnyt a rali három napja alatt. Szardínia kedvelt helyszíne a murvás teszteknek, emiatt jól ismerik a csapatok a körülményeket. A kellemes környezet, az ideális időjárás és a nehéz pályák ideálissá teszik az olasz versenyhelyszínt a murvás gyakorlásokra.

2004 óta rendezik meg az Olasz Ralit Szardínia szigetén, ugyanis akkor az előző évek tradicionális aszfaltos San Remo-i helyszínét váltották fel a murvás Szardíniával, s így egy nagyon nehéznek bizonyuló ralit kellett teljesítenie a pilótáknak. Mivel azonban a murvás tesztelések nagy része Szardínián folyik, így ez általában komoly segítséget jelent a csapatoknak a verseny különleges kihívásainak feltérképezésében. A szardíniai szakaszok gyorsak és szűkek, amelyek hol nagy lapos területeken, hol pedig hullámzó erdős völgyeken vezetnek keresztül, melyek tele vannak víztócsákkal és nagy ugratókkal. Így fontos szerephez jut a jól elkészített itiner és a megfelelő versenyvonal megtalálása is. A hőmérséklet várhatóan idén is eléri a 30°C-ot a hétvégén, így ez elég izzasztó lesz pilótának és gépnek egyaránt. Egy kis érdekesség, hogy Michele Mouton – az egyetlen női WRC győztes – ért be elsőnek ezen a ralin 1981-ben.

A rali
A 2018-as Szardínia Rali három napon át tart, s a 20 gyorsasági szakasz 313,46 km-t tesz majd ki. A verseny teljes távja: 1386,38 km. Idén immár ötödszörre Alghero városa ad otthont a rali főhadiszállásának és a szervizparknak. A rali csütörtök este veszi kezdetét a volt Ittiri motocross pályán (Ittiri Arena Show) Alghero mellett. Pénteken négy szakaszt teljesít a mezőny kétszer, észak-kelet irányba haladva. Az útvonal ismerős a résztvevők számára. A Tula teszt hosszabb változata is szerepel benne, a maga 21,99 km hosszú távjával.

A szombati nap lesz idén is a leghosszabb, és legnehezebb. Majd 150 km-nyi verseny vár a mezőnyre a Monte Acuto régióban. A Monte Lerno Micky’s Jumpja a szezon egyik leglátványosabb ugratója. A vasárnapi szakaszok változatlanok tavalyhoz képest. Idén is a Sassari-Argentierával zárul a rali. A mezőny másodjára is megteszi azt vasárnap, s ez számít majd a Power Stage-nek, ahol bónusz pontokért hajtanak a versenyzők.

A világbajnokság állása a Portugál Rali után:
Pilóták
1. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 119 pont
2. Sebastien Ogier (FRA) M-Sport WRT 100 pont
3. Ott Tanak (EST) Toyota Racing WRC 72 pont
4. Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 60 pont
5. Esapekka Lappi (FIN) Toyota Racing WRC 55 pont
6. Andreas Mikkelsen (NOR) Hyundai WRT 54 pont
7. Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT 45 pont
8. Kris Meeke (GBR) Citroen WRT 43 pont
8. Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Racing WRC 31 pont
10. Craig Breen (IRL) Citroen WRT 26 pont

Gyártók
1. Hyundai WRT 175 pont
2. M-Sport WRT 162 pont
3. Toyota Racing WRC 140 pont
4. Citroen WRT 111 pont