Az év elején még bizonytalan volt, hogy megrendezik-e a Japán Nagydíjat a tavaszi földrengés és szökőár pusztítása miatt. Sokan lobbiztak mellette a Forma-1-esek közül, mivel ez egy nagyon kedvelt pálya a körükben, s végül megmaradt a verseny. Ezzel a futammal együtt még öt futam van hátra a 2011-es Forma-1-es világbajnokságból, s az elmúlt évek kiélezett szezonvégei helyett most eléggé egyértelműek a várakozások. Bár Szingapúrban még nem szerezte meg a világbajnoki címet Sebastian Vettel, most annál nagyobb az esélye rá. Vettel jelenleg 124 ponttal vezet az egyéni ponttáblán második Jenson Button előtt úgy, hogy még 125 pontot lehet összesen szerezni a hátralévő öt futamon.

2009-ben és 2010-ben is Vettel állhatott fel a dobogó legfelső fokára a Japán Nagydíjon, így nem fog nagy meglepetést okozni, ha triplázik a távol-keleti pályán. A pálya nagyon is fekszik a Red Bulloknak, de nem kevésbé optimista a második hazájaként számon tartott Japánban Jenson Button sem, habár még soha nem sikerült itt győznie. A brit pilóta figyelmeztetett arra, hogy nem szabad alábecsülni a McLarenek potenciálját. A Forma-1-es cirkusz minden tagja hiszi, hogy Vettel a hétvégén megszerzi azt az egyetlen egy pontot, ami ahhoz kell, hogy világbajnok legyen.

Button mégis hiszi, hogy csapata felveheti a kesztyűt a bikákkal. „Megmutattuk Spában, hogy az autónk nagyon hatékony a gyors kanyarokban. Javítottunk ugyanakkor a gyorsaságunkon is, és sokkal hatékonyabb a hátsó szárnyunk is az időmérő edzéseken. Így nagy várakozásokkal állunk a hétvége elé.” – szögezte le a világbajnokságban második helyen álló brit pilóta. Fernando Alonso 2010-ben harmadik helyezett lett Japánban, de úgy tűnik, hogy a Ferrari most már inkább a 2012-es autóra koncentrál. Nikolas Tombazis főtervező bízik abban, hogy agresszívebb hozzáállásuk a jövő évi modell megtervezésekor kifizetődik majd. A Ferrari kiábrándító szezont tudhat maga mögött, ahol csak egy futamot tudott megnyerni és harmadik a konstruktőri világbajnokságban. Eszerint ehhez hozzájárult az új fejlesztésekhez való óvatosabb megközelítés, amely a csapat reményei szerint nagy fordulatot vesz jövőre. A Ferrari még korábban megvált technikai igazgatójától, Aldo Costától, mivel nem hozta a csapat az eredményeket. Costára úgy tűnik, mégis szüksége van a Forma-1-nek, hiszen korábbi munkatársa, Ross Brawn odahívta a Mercedeshez, így ismét Michael Schumacherrel dolgozhat együtt az olasz szakember.

Robert Kubica visszatér?

Robert Kubica sorsa a következő hetekben dől el azután, hogy olasz menedzsere szerint szépen gyógyul a Renault lengyel pilótája. Mint ismeretes egy február eleji ralibalesetben annyira megsérült a 26 éves pilóta keze, hogy ki kellett hagynia az egész idei versenyszezont. Eric Boullier csapatfőnök novemberi határidőt szabott arra, hogy választ kapjon sztárpilótájától. Az idei évben ugyanis sem Nick Heidfeld, sem a helyére beülő Bruno Senna sem hozta azt az eredményt, amit Kubica valószínűleg szállíthatott volna a csapatnak. Ha a lengyel nem áll rajthoz jövőre, akkor csapatának és minden bizonnyal a pilótának is bizonytalan lesz a sorsa.

Japánban fanatikus rajongók és a versenynaptár egyik legkedveltebb pályája fogadja a mezőnyt, így nem csoda, hogy egy várva várt hétvége, és verseny lesz ez a mostani.

A pálya és a verseny

A sokak szerint a belga Spa-Francorchamps-i pályára hasonlító szuzukai aszfaltcsík gyors és egyúttal kanyargós pálya. Így Szuzukában nagy aerodinamikai leszorítóerőt és stabil felfüggesztést biztosító beállítás szükséges, hogy a legnagyobb sebesség mellett is a lehető legstabilabbak maradhassanak a versenyautók. A pályán minden megvan egy jó versenyhez: gyors kanyarok, sikán és hajtűkanyar. Emellett kiváló előzési lehetőségeket rejt ez az egyedülálló nyolcast leíró pálya, amelynek a felülete elég durva.

A Japán Nagydíj október 9.-én helyi idő szerint 15 órakor veszi kezdetét (Európában reggel 8 órakor). A szokatlan vonalvezetésű, 5,807 km hosszú szuzukai pályán a pilóták egy 53 körös versenyen mérik össze tudásukat. Kiemelt jelentőségű a jó szereplés az időmérő edzésen, mivel legendásan nehéz az előzés a pályán. A pályarekordot 2005-ből Kimi Räikkönen tartja, ideje 1 perc 31.540 másodperc. A teljes versenytáv 307.471 km.

2010-ben Sebastian Vettel nyerte meg a Japán Nagydíjat, így tehát Red Bull-siker született. A német pilóta ideje 1:30:27.323 volt. A második helyezett Mark Webber (Red Bull) lett. A bronzérmes helyen Fernando Alonso (Ferrari) ért célba.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!