A Stéphane Ratel Organisation jövőre rendezi meg az első GT2-es világbajnokságot, az új kategóriában pedig az Audi gyár is képviselteti magát az R8 LMS GT2 versenyautóval, amelynél alaposan átépítették a karosszériát.

Az alumínium tárvázra karbonból készített műanyag héjat húznak, a forma pedig a fényszóróktól eltekintve nem hasonlít az utcai autóra, hátul különösen sokat kivágtak a karosszériából. Mindezt azért tudták megcsinálni, mert a kabrió változat vázából építették meg a versenykupét. Az 1350 kg-os saját tömeg azt jelenti, hogy a GT4-es kategóriában induló versenyautóhoz képest 100 kg-ot tudtak megspórolni a mérnökök.

A GT2-es kategóriában szabadjára engedhetik az 5,2 literes V12-es blokkot, így annak 630 lóerő a teljesítménye, ami azt jelenti, hogy minden egyes lóerőnek 2,1 kg-ot kell mozgatnia. A látványos légterelőkön kívül a kocsi alsó burkolatát is átalakították a leszorító-erő maximalizálása érdekében. Az Audi Sport már fogadja a megrendeléseket, adók nélkül 338 ezer euróért (110 milló Ft) adják az R8 LMS GT2 versenyautót.