Nehéz volt megtalálni a megfelelő beállításokat a változó időjárási körülmények között a Hungaroringen, a Zengő Motorsport pedig a hazai közönség előtt biztosra akart menni, nem kockáztattak. Az első időmérőn a csapatot igazolta, hogy Tarquini rögtön az első körben baleset szenvedett, Michelisz Norbi végül 9. lett.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Az időmérő edzés második felében Norbié volt az utolsó gyors kör, egyetlen másodperccel a leintés előtt hajtott át a rajtvonalon, a mögötte érkező sporttársat már leintették. Norbi ekkor tizedik volt, neki is kezdett a körnek, várható volt, hogy javít valaki, és nem akart kiesni. A középső szektorban már láttuk, hogy mindenki beért, aki számított, így bármit csinálhatott volna Norbi kiesni nem tudott volna. Viszont ha javít, oda a pole. Mire ezt közöltük volna vele, megelőzött minket és beleszólt a rádióba: – Nem tudok javítani forgalomba kerültem. A hondás vezér azonnal jött érdeklődni, hogy ez a taktikánk, pole-ra játszunk? Ha tudná, hogy a nagy kapkodásban félbe kellett hagyni a szárny állítását, mert kikéstük volna az utolsó kör esélyét. Mérnökünk harsogott egyet: most fejezd be, azonnal indulj! Láttam még a szerelők arcán, hogy még csavarozzák a távolodó autót lelki szemeikkel, hátha stabilabb lesz az a szárny.

Az első futamon Norbi nyolcadik lett, gyakorlatilag egyetlen előzés volt. Pont az, amikor Chilton a Chevivel, megelőzte Micheliszt. Amúgy mindenkinek a lelke benne volt a körözésben, megint tízezrek dobolták ki a hangulatot, de versenyt nem tudtak csinálni. A fiúk szépen levonatozták az egészet, mint egy május elsejei felvonuláson régen. Pont olyan volt, csak nem integettek közben a nézőknek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


López, az argentin világbajnok, az ötödikről is behúzta a győzelmet, szerintem Yvan Muller konkrétan megmakkan már csapattársától. Norbi is szépen rajtolt. Három helyet fogott, de kissé már feltartották, így a hetedik helyre szorult, a fordulásnál az első kanyarban. Azt a hetedik helyet ugyanakkor Chilton is kinézte magának. Azonnal letámadta Norbit és az első kör végén már vele fordult, majd csak pislogtunk, amikor neki is kezdett elnyúlni tőlünk. Norbi ezt még visszaverte a fordulónál, de a pálya közepén Chilton beszúrt erőszakosan megint. Össze is értek, csiti-csati, Norbi végül elvette.

Letaglózó fölény, lefagyott mezőny, Michelisz erőterében utazott mindenki. Volt olyan periódus, amikor több, mint kilenc másodperc volt az előnye. Végül több, mint héttel nyert. A pole pozíciót csak elrontani tudod, ha nincs technikai gondod. Jól jött el Norbi, bár érzetre Chilton mintha jobban indult volna. Aztán jött Coronel és simán beugrott Chilton elé, életünk egyik legfontosabb fedezékét nyújtva ezzel. Kellett még Monteiro, ő is tartotta a hátát, de, valahogy most nem volt akkora a nyomás. Norbi nyugodtan, rezzenéstelenül növelte az előnyét, tényleg csak azon izgultunk, hogy ne legyen műszaki galiba.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Nem lett. Az összes körét taps és dudaviharban teljesítette, tízezrek ordítottak a sikerért, Norbi pedig csak tolta, tolta a távot, nagyon magabiztosan. Norbi és a csapat egy nagyon fontos pillanatban húzta be az első helyet, a következő négy órát pedig az újságírók, szponzorok, rajongók táborában tölti, de ez már tényleg édes teher.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!