Az már a Porsche Mission R tanulmány bemutatásakor nyilvánvaló volt, hogy a középmotoros sportkocsi következő generációját előlegezi meg vele a gyár, és ehhez passzoló módon most megkezdték a tanulmány 1088 lóerős rendszerteljesítményű villanymotoros hajtásának tesztelését – az aktuális 718 Cayman GT4 karosszériájába építve. A Porsche mérnökei közvetlen olajhűtéssel temperálják a hajtómotorokat és az akkumulátort, hogy a lehető legtovább csúcsteljesítményt tudjanak azok nyújtani.

Az 1088 lóerő egyébként csak pár percig – időmérő kör – áll a sofőr rendelkezésére, a Carrera-Cup bajnokságból kiindulva egy 30 perces versenytávon 612 lóerőt tud teljesíteni a hajtás, az első tesztek alapján az öszvér 718 Cayman GT4 ePerformance egyébként olyan gyors versenytempóban, mint az aktuális 911 GT3 Cup. Az álcafólia alatt valójában egy teljesen új autó rejtőzik, hiszen a karosszéria 14 centivel szélesebb a 718 Cayman GT4-esnél, és összesen 6000 új alkatrészt fejlesztettek ki annak érdekében, hogy az akkumulátoros-elektromos hajtást beépítsék. A 900 voltos nagyfeszültségű rendszer jóvoltából az 5-80%-os töltés mindössze 15 percet vesz igénybe.

A karosszéria műanyag borítólemezeit szerves szálakkal erősített műanyagból, illetve újrahasznosított karbonból készítik, a Michelin által szállított versenyabroncsok is túlnyomórészt megújuló anyagból készülnek. Könnyen lehet, hogy még a piaci rajt előtt megszervezik a Porsche villanyautó-márkakupát, amivel az újfajta hajtásmódot szeretnék népszerűsíteni.

A nagyközönség június 23-26 között a Goodwood Festival of Speed rendezvényen találkozhat először a Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance prototípusokkal, majd augusztus 20-án a lipcsei Porsche-gyár 20 születésnapján megtartott rendezvényen is megjelennek majd az autók.